Posted on

TEST – HONDA CR-V LIFESTYLE 1.5T CVT: ŠTA VAM VIŠE TREBA?

Honda – Snaga snova. Slogan pod kojim Honda već decenijama prodaje svoje automobile. Sinonim za kvalitet i izdržljivost, u Bosni i Hercegovini nije naročito popularan, prije svega zbog činjenice da sve do prošle godine, klijenti nisu imali gdje da kupe nova Hondina vozila, kao niti da ih servisiraju u ovlaštenom Honda servisu. Sve to se promijenilo prošle godine kada je Bunjo Grupacija sa svojom firmom DailyCar uvezla prve primjerke modela Civic, HR-V i CR-V.

Na testu smo imali CR-V, vrhunac ponude Honde u Bosni i Hercegovini. Najbolje što Honda može ponuditi u ovom momentu, a da je dostupno na bh. tržištu je upravo CR-V. Inicijalno predstavljen 1995. godine, CR-V je do sada predstavljen u pet generacija. Aktuelna je, sasvim logično, najbolja i najnaprednija do sada. Iako je predstavljen u oktobru 2016. godine, aktuelni CR-V nudi brojne stavke koje njegovi konkurenti u segmentu tek sada dobijaju te je samim tim jasno da je CR-V išao ispred vremena. Postavlja se pitanje, kakav CR-V nas očekuje u šestoj generaciji? Da smo mi Hondina konkurencija, ne bismo sjedili skrštenih ruku, već bismo užurbano smišljali inovacije kako bismo blagovremeno mogli odgovoriti na Hondin „izazov“.

Do tada, posvetimo se aktuelnom CR-V-u. Smješten na Hondinoj globalnoj platformi, premijerno korištenoj na desetoj generaciji Honde Civic, CR-V je dostupan kao petosjed ili sedmosjed. Testni primjerak je imao pet sjedišta, te je sasvim jasno da je njegov prtljažni prostor dosta izdašniji u odnosu na varijantu sa sedam sjedišta. Prvi pogled na CR-V vam formira jasnu sliku o ovom automobilu. CR-V ima čvrst stav na cesti, dominira i definitivno nije SUV koji se boji sići sa ceste. Okarakterisan kao „SUVereni vladar svih terena“, CR-V pokazuje savršen spoj modernih značajki SUV vozila koja su preplavila tržište, uz „fancy“ dizajn, vrhunsku snalažljivost u gradu i neizostavna elegantna stilska rješenja i sve one „macho“ karakteristike pravih terenskih vozila. Da smo jasni, mnogim automobilima je pripala titula terenskih vozila iako su njihove terenske sposobnosti veoma diskutabilne.

CR-V je u vožnji blago grub auto. On ne upija udarne rupe poput pojedinih SUV modela. To ipak nije problem, obzirom na to da su sjedišta savršeno profilisana i udobna. On „guta“ rupe koje za njega nisu prepreka, a vjerujemo da smo u par navrata sa CR-V-om uspjeli ih napraviti još dubljima – CR-V ne prašta! Pri dizajniranju, Honda nije eksperimentisala sa padajućom linijom krova ili nekim drugim stilski dopadljivim, ali u realnosti nepraktičnim detaljima. CR-V je klasični kompaktni terenac. Prednja maska sa svjetlosnom grupom formira savršeno utjelovljenje „solid wing face“ dizajnerskog potpisa Honde koji je postao obilježje svih Hondinih modela predstavljenih od 2013. godine pa do danas.

Ono što je najvažnije kod terenca je da ne smije izgledati krhko i ranjivo, a to CR-V sigurno nije. Dno kompletne karoserije zajedno sa prednjim i zadnjim branikom je zaštićeno čvrstom plastikom koja odbija svaki kamen ili bilo koji oštar i čvrst predmet koji bi mogao da nanese fizička oštećenja na karoseriji. Straga, uočljiva su masivna svjetla koja su u obliku zakrivljenog slova L, a primjetan je i veoma nizak tovarni prag prtljažnika zbog čega ovom automobilu dajemo visoke ocjene za praktičnost. Možda jedina mana koju mu možemo pripisati na zadnjem kraju je prilično nisko otvaranje vrata prtljažnika, koji bi sve osobe više od 1,80m moglo natjerati da se blago saviju u leđima. Ipak, kompromis je morao biti pronađen zbog specifičnog dizajna zadnjih svjetala. Sve u svemu, kao i svaki Hondin, i na kraju krajeva, svaki japanski auto. CR-V će vam se svidjeti ili neće. Nama, koji razumijemo dizajnersku filozofiju japanskih dizajnera, CR-V predstavlja lijepo osvježenje na cesti u moru monotonije evropskog dizajna.

„Štreberski“ gledano, CR-V je dug 4.587 mm, širok 1.854 mm i visok 1.689 mm. U poređenju sa prethodnom generacijom, duži je za 58, širi za 35 i viši za 45 mm. Međuosovinsko rastojanje je takođe naraslo za 40 mm i sada iznosi 2.659 mm što je povoljno uticalo na prostor na zadnjim sjedištima. Prtljažni prostor nudi 561 litar zapremine sa podignutim sjedištima, a ukoliko ih spustite, dobijate 1.756 litara zapremine korisnog prostora. Obzirom na to da se radi o terencu, bitno je spomenuti i klirens vozila od tla koji iznosi 19,8 cm što je za ovakvog terenca sasvim dovoljno. Postoje modeli i sa većim klirensom, ali shodno dizajnu sa relativno kratkim prevjesima, CR-V nema potrebu za većim klirensom.

Iznutra, CR-V možda nije toliko moderan. Još jednom, Hondini dizajneri su igrali na sigurno – klasičan dizajn, naročito sa ručicom automatskog mjenjača koja prilično odudara od ostatka kabine. Ali hej, da li je to bitno? Da li vrši svoju funkciju? Da. Da li je ergonomski oblikovana i lagana za upotrebu, te pri tom izrađena od prefinjenih materijala? Da. Šta vam više treba? Ekran infotainment sistema na sredini komandne table je postavljen pod blagim uglom, ali to ne utiče na čitljivost sadržaja jer je kvalitet ekrana vrhunski, a pri tom se ne radi o visokosjajnom materijalu koji stvara neželjenu refleksiju, već je potpuno mat i prikazuje savršeno jasnu sliku neovisno o svjetlosti koja pada na njega.

U Lifestyle paketu opreme, dobijate masivna, veoma udobna kožna sjedišta sa grijanjem koje je ujedno pravi izbor jer u hladnijim danima koža može biti veoma nezgodan izbor… Ukoliko nas razumijete šta želimo reći. Upravljač je kožni, mekani i savršeno „leži“ u rukama, a komande na njemu su veoma praktične za upotrebu jer su „reljefaste“ te je vrlo lako pronaći odgovarajuću tipku pod rukom, bez da spuštate pogled na sam upravljač – sigurnost iznad svega. Dotaknimo se još i kamere za parkiranje unazad. Dok su kod nekih proizvođača još uvijek te kamere „osrednje“ rezolucije, Honda je i tu otišla korak dalje sa savršeno čistom slikom koja se prikazuje na već dovoljno nahvaljenom ekranu. Da budemo jasni, ne kudimo druge proizvođače – sasvim je dovoljan kvalitet koji i oni upotrebljavaju, ali ne možemo da se ne divimo poslu koji su Japanci napravili.

Dolazimo do možda i najosporavanijeg elementa u ovom automobilu – da li je 1.5 litarski turbo motor dovoljan za ovoliki automobil? Da budemo odmah jasni – CR-V nije toliko težak koliko se čini. Masa praznog vozila iznosi 1.598 kg. Uz dodatnih 255 kg, koliko su vozač i suvozač imali zajedno u jednom od uspona na Trebević, CR-V nije gubio dah čak ni u standardnom režimu rada mjenjača i ECO modu motora, a potrošnja je skočila tek za 2 litra, što je za benzinski motor sasvim prihvatljivo. Kada isključite ECO mod i ubacite ručicu CVT mjenjača u „S“, osjetit ćete značajan trzaj, a CR-V će vam pružiti nevjerovatno vozačko iskustvo.

Vrlo je malo terenskih vozila koji vam pružiti ovakav ugođaj. Očekivano je da osjetite blago naginjanje u krivinama, ali ništa više od prosječnog standardnog automobila. Međutim, čak iako osjetite to naginjanje, ono je ujednačeno i sve vrijeme osjetite da kontrolišete ovu „grdosiju“. CR-V ne krije svoje gene. CR-V je čistokrvna Honda, sportske performanse i vožnja su utkani u DNK svakog njihovog automobila, pa čak i u slučaju masivnog terenca kakav je CR-V. Volan je srazmjerno direktan, ne previše jer bi u ovakvom vozilu dobili kontraefekat i ne biste imali željenu stabilnost.

Što se tiče potrošnje, CR-V je osjetljiv po tom pitanju. Ruku na srce, svaki automobil s ovom masom i snažnim benzinskim agregatom će biti takav. Ukoliko imate tešku nogu na papučici gasa, CR-V će „ožedniti“. Ukoliko gas aplicirate racionalnije i linearnije, potrošnja goriva će biti toliko manja. Kada smo bili „bezobrazni“ prema njemu, CR-V je trošio i do 9,2 litra/100 km. Kada smo bili umjereni, dolazio je do 6,6l/100 km. Dakle, sve je do vas, a CR-V će vam rado „reći“ kako vozite. Ambijentalno osvjetljenje iznad klastera instrumenata je zeleno ukoliko gas aplicirate na „pravi“ način. Zelena boja blijedi kako vi povećavate pritisak na papučicu, a ukoliko ste „surovi“ prema papučici gasa, osvjetljenje je potpuno bijelo.

Nakon sedam dana provedenih sa Hondom CR-V, možemo reći samo riječi hvale. Ovaj terenac pruža luksuz koji se od njega očekuje. S punim pravom nosi titulu terenskog vozila i apsolutno nema „straha“ da siđe sa ceste i oslobodi svoj divlji, avanturistički duh, zagazi u blato, pokaže makadamu ko je šef, a zatim već u prvoj praonici da se vrati u civilizovani „mod“ i krene da osvaja grad. Pri tom, jasno je da CR-V bez problema može biti svestran i u gradu, ali kada zađete u uske sarajevske uličice i vozite CR-V poput sasvim običnog automobila, „normalnih“ gabarita. CR-V nadmašuje sva očekivanja, čak iako su ona izuzetno visoka od automobila koji košta 78.456 KM. Kompletan paket koji vam nudi CR-V je impresivan. Osim karaktera tipičnog terenskog vozila, zahvaljujući modernom infotainment sistemu i brojnim prednostima Honda Sensing paketa sigurnosnih asistencija, CR-V je savršena kombinacija modernih i starih kvaliteta koji automobil može ponuditi. Uz sve ono što ovaj automobil nudi, ponovit ćemo pitanje iz naslova – šta vam više treba?

Tehničke karakteristike:

Model: Honda CR-V Lifestyle
Motor: 1.5 EarthDreams VTEC, turbo benzin
Snaga: 134 kW/ 182 KS
Mjenjač: CVT automatik
Pogon: 4×4
Dimenzije (DxŠxV): 4.587 mm x 1.854 mm x 1.689 mm
Međuosovinsko rastojanje: 2.659 mm
Zapremina prtljažnika: 561/1.756 l 
Ubrzanje 0-100 km/h: 9,5 sekundi
Maksimalna brzina: 200 km/h
Potrošnja goriva:
-u gradu: 7,2 l/100 km
-na otvorenom: 6,6 l/100 km
-kombinovano: 6,8 l/100 km

Cijena osnovnog modela: 58.590 KM
Cijena testnog primjerka: 78.456 KM

Bezbjednost
ABS (Sistem protiv blokiranja točkova prilikom kočenja)
Air bag za vozača i suvozača
Aktivni nasloni za glavu
BAS (Dodatna servo asistencija pri naglom kočenju)
Bočne vazdušne zavjese
Bočni vazdušni jastuci (prednji)
FCW Upozorenje na frontalni sudar
CMBS ( Sistem za umanjenje posljedica sudara)
DWS (Senzori za pritisak u pneumaticima)
EBD (Elektronska distribucija sile kočenja na sve točkove)
ELR (Prednji pojasevi sa dvostepenim zatezačem)
ELR (Zadnji pojasevi sa zatezačima)
HSA (Pomoć pri kretanju na uzbrdici)
HSS (Sistem za kontrolu dugih svjetala)
i-ACC (Inteligentni adaptivni tempomat)
ISOFIX (Priključak za dječije sjedište)
LDW (Sistem za nadgledanje kolovozne trake puta)
LED dnevna svetla
LED farovi
LKAS (Sistem za asistiranje vozila u traci puta)
LSF (Sistem za praćenje vozila pri malim brzinama) *samo CVT
RDM (Sistem za upozorenje i vraćanje u kolovoznu traku)
Treće stop svjetlo
TSR (Sistem za prepoznavanje saobraćajnih znakova)
VSA (Dinamička kontrola stabilnosti vozila)
Alarmni sistem
Električna parking kočnica
ESS (Sistem za upozorenje o naglom kočenju)
Imobilajzer
Pokrivač prtljažnika
Selektivno otključavanje vrata

Instrumenti i kontrole
EPS (električno servo upravljanje)
ECON mode –asistencija ekonomične vožnje
Start stop sistem
ISL – Inteligentni limitator brzine
Pokretu prilagodljiv servo uređaj
SIL (indikator promjene stepena prenosa)
Automatsko gašenje svjetala (dolazak/odlazak od kuće funkcija)
Spoljašnjost
Električni podesivi retrovizori sa integrisanim grijačima
Prskalice farova
Radio antena sa perajem
Retrovizori u boji vozila
Aluminijumske felge 18“
Rezervni točak

Udobnost i praktičnost
Klima uređaj
Daljinska komanda podizača prozora (samo sa Key fob ključem)
Džepni držač sa zadnje strane oba prednja sjedišta
Električno podešavanje lumbalnog dijela naslona vozačevog sjedišta
Električni podizači prednjih i zadnjih stakala
Grijači prednjih sedišta
Materijal štof
Kukice za pričvršćivanje prtljaga pomoću mreže u prtljažniku
Naslon za ruke za prednja sjedišta
Prednji električni prozori sa dvostepenom funkcijom gore – dole (DR/AS)
Senzor za automatsko paljenje svjetala
Servo upravljač podesiv po visini i dubini
Spuštanje i podizanje stakala jednim dodirom
Suncobrani sa ogledalima
Vozačevo sjedište podesivo po visini
Zadnja klupa djeljiva u odnosu 60/40

Audio, zabava i komunikacija
S1 x USB jack izlaz naprijed
Audio komande na upravljaču
Audio sistem
Bluetooth
Digitalni signal za radio aparat (DAB)
Osvjeteljenje instrument table
Priključak 12V (naprijed)
Priljučak 12V (prtljažnik)

H-CONNECT+NAVI
Parking senzori naprijed i pozadi
Kamera za vožnju unazad
Prednja svjetla za maglu
Centralni retrovizor za funkcijom auto zatamnjenja
Kožni volan
Kožna ručica mjenjača
Kišni senzor
Električni sklopivi spoljni retrovizori
Promjena ugla desnog spoljnog retrovizora pri kretanju unazad
Osvjetljenje suncobrana
Centralno ogledalo za nadzor pozadi
Osvjetljenje u pretincu za rukavice
Automatski klima uređaj sa dvije zone 2xUSB napred
2xUSB pozadi (samo punjenje)
Aluminijumski točkovi 18“
Kožni enterijer
Smart entry
Sistem za mrtvi ugao BSI
Sistem za unakrsni saobraćaj CTM
Zatamnjena stakla pozadi
Krovne šine uzdužne
LED svjetla za maglu
Električno podešavanje lumbalnog dijela naslona sjedišta suvozača
Manuelno podešavanje visine suvozačevog sjedišta
Grijač brisača prednjeg vjetrobrana
Aktivna svjetla za ugao
Ambijentalno osvjetljenje