Posted on

TEST - RENAULT CLIO DCI EDITION ONE: EKSPLOZIJA ODUŠEVLJENJA!

Renault je 1972. godine započeo svoj put u B-segmentu automobila. Te godine predstavili su Renault 5 koji je svom brendu trebao donijeti masovnije prisustvo na cesti, što je itekako uspio. Od 1972. do 1986. godine čvrsto je držao titulu najprodavanijeg automobila u Francuskoj, a proizvedeno je preko 5,5 miliona primjeraka ovog automobila. „Petica“ je nagovijestila velike novosti u ovom segmentu te je 1986. predstavljena nova generacija automobila koji je bio zapravo evolucija svega dobrog što je već ponuđeno u prvoj generaciji. U Renaultu su osjetili novu „vibru“ devedesetih, te su 1990. godine uporedo sa „peticom“ predstavili prvu generaciju Clia koji je dijelio mjesto u segmentu sa već vremešnim Renaultom 5. Upravo te 1990. godine nastala je Renaultova „zlatna koka“, što se kasnije ispostavilo kroz četiri generacije modela koji je stekao status best-sellera u kompaniji.

Početkom 2019. godine, predstavljen je potpuno novi Renault Clio pete generacije. Isprva, djelovao nam je poput nekog temeljnijeg redizajna četvrte generacije, međutim, ubrzo smo shvatili da je Clio zapravo ponovo „evoluirao“. Clio četvrte generacije je postavio visoke standarde, a kako je stekao veliku popularnost, Renault nije imao potrebu da previše mijenja koncept vozila, kao ni dizajnerski jezik.

Neko ko voli veće promjene mogao bi zamjeriti Renaultu na „konzervativnom“ pristupu u dizajniranju novog Clia, a mi ćemo pohvaliti upravo taj pristup jer na taj način Clio dobija prepoznatljiv izgled te ga ne možete pomiješati s nekim drugim automobilom. Na test smo dobili Renault Clio Edition One sa 1.5 litarskim Blue dCi motorom od 115 KS i manuelnim mjenjačem. Ono što nas je već u samom startu impresioniralo (osim vanjskog izgleda) je nevjerovatno nizak nivo buke u kabini iako se radi o dizelskom motoru, kao i sam osjećaj u kabini.

EKSTERIJER

Detalji koji razdvajaju četvrtu i petu generaciju Clia se ogledaju u novim prednjim LED svjetlima koje sada imaju oblik slova C. To je Renaultov potpis koji koristi još od novog Meganea, a dobili su ga i Talisman, Koleos, a sada i Clio. Prednji kraj je modernije i dinamičnije dizajniran sa „namrštenim“ izrazom lica. Prednji branik je dobio bočne usise u koje su integrisana svjetla za maglu. Clio Edition One je zamišljen kao najluksuznija verzija ovog modela, a tu prefinjenost naglašavaju aluminijski ukrasi na vratima sa utisnutim natpisom „Clio“, kao i oznakama „Edition One“ na prednjim blatobranima.

Prozori su takođe dobili kromirane obrube, a straga je ubačena dekorativna letvica na branik i elegantni kromirani završetak izduvne cijevi. Clio je dobio nova LED stražnja svjetla koja dosta podsjećaju na ona sa modela četvrte generacije, ali su ona sada atraktivnija i sa više emocije. Clio nastavlja „kriti“ ručke zadnjih vrata te iako nije dostupan kao trovratni model, vrlo lako vas može zavarati. Ručka vrata je ostala stopljena sa linijom bočnih stakala te je vješto „kamuflirana“. Testni primjerak „nosi“ Celadon metalik plavu nijansu sa LOOK paketom koji podrazumijeva vanjske retrovizore u sjajnoj crnoj boji, a na automobilu se nalaze aluminijske felge „Viva Stella“ koje upotpunjuju neodoljivi šarm ovog automobila.

ENTERIJER

Koliko je šarmantan izvana, toliko je i iznutra. Novi Clio odbacuje stereotip da su automobili B-segmenta nešto „jeftinijeg osjećaja“ te nudi pravu raskoš. Prvo ćemo obratiti pažnju na funkcionalnost i preglednost novog Clia. Sjedeća pozicija za volanom je izvrsna te ukoliko se nalazite na prednjim sjedištima, budite sigurni da vam prostora neće faliti. Situacija je nešto drugačija ako se vozite straga te je prostor za noge nešto manji, ali za jedan automobil B-segmenta, Clio raspolaže sa sasvim dovoljno prostora. Ono što vam je itekako bitno je da se u automobilu osjećate komforno i sigurno, a Clio će vam zasigurno obezbijediti taj osjećaj.

Iako smo automobil testirali u ljetnom periodu, zbog izuzetno hladnog vremena, imali smo priliku da isprobamo grijanje sjedišta i upravljača koje sasvim ugodno i suptilno grije vaše tijelo i ruke. Kada smo konačno dočekali ljetne temperature, automatski klima uređaj je vodio računa o tome da održi optimalnu temperaturu u kabini. Renault se potrudio da vam obezbijedi prefinjen osjećaj u kabini. Koristili su fine, mekane materijale, a volan je presvučen mekanom kožom koja je veoma ugodna pod rukom. Upotreba tvrde plastike je svedena na minimum, sve u skladu sa vremenom u kojem je automobil predstavljen.

Jedan od neizostavnih elemenata enterijera modernog automobila je infotainment sistem. Clio koji smo testirali ima kombinaciju digitalnog klastera instrumenata i tableta za upravljanje infotainment sistemom. Ekran od 7 inča koji se nalazi ispred vozača sadrži informacije o brzini, potrošnji goriva, indikator saobraćajnih znakova, kao i domet sa preostalim gorivom. Svim opcijama upravljate preko tipki na volanu, dok je centralno smješteni „tablet“ jedan od jasnijih ekrana s kojima smo se susretali te je veoma jednostavan za korištenje, ali vam itekako može odvući pažnju od vožnje. Ne zbog svoje loše ergonomije već zbog čitave liste opcija kojima možete upravljati. Jedna od njih je i ambijentalno osvjetljenje, odnosno njegove boje. Mi se nismo previše zadržali na tome, već smo otkrili da testni Clio posjeduje tri moda rada motora: Eco, My Sense i Sport.

MOTOR I PERFORMANSE

Obzirom na neizmjernu ljubav prema brzini, srce nam je zaigralo kada smo na ekranu ugledali Sport mod. Od „običnog“ Clia to svakako nismo očekivali, pa makar se radilo i o Edition One modelu. Upravo ovo je uvod u priču o motoru koji pokreće ovaj automobil. Jedan od najpoznatijih Renaultovih dizelskih motora je 1.5 litarski, četverocilindrični Blue dCi motor. U ovoj izvedbi, on razvija 115 KS što je sasvim „lijepa“ cifra ukoliko pogledamo masu automobila. Međutim, od kompaktnog dizelaša očekujete štedljivost – ne očekujete tih i uglađen rad i nevjerovatno ubrzanje. Ono što smo mi dobili je sve navedeno! Dovoljno štedljiv da čak i pored iritantnih sarajevskih gužvi troši u prosjeku 5 litara na 100 km, tih da bez problema obavljate telefonski razgovor preko Bluetooth sistema, a pri tom vam se „klokot“ dizelskog motora ne miješa u razgovor. I za kraj, dovoljno snažan da vas „zalijepi“ za sjedište kada iskoristite potencijal motora u Sport modu.

Uz snažan motor i dobre performanse, Renault je obezbijedio i vrhunski ovjes koji vam neće pružiti neželjeno ljuljanje u krivinama, već će savršeno pratiti vaše komande na veoma direktnom i preciznom upravljačkom sistemu. Na ravnoj cesti, Clio se ponaša savršeno, toliko savršeno da smo jedva „isprovocirali“ podupravljanje ovog automobila koje je sasvim normalno na automobilima s prednjim pogonom. Kako smo portal baziran u Bosni i Hercegovini, sa Cliom smo odlutali i do lošije ceste gdje se takođe jako dobro snašao. Udobnost bi bila bolja sa manjim, 16-inčnim felgama, ali čak i na „sedamneasticama“ Clio se sasvim solidno snalazi na užasnim bosanskim cestama.

ZAKLJUČAK

Nakon sedam dana sa Cliom, srodili smo se sa ovim automobilom kao da je kod nas već mjesecima. Neovisno o vašem vozačkom iskustvu, Clio će vrlo lako postati dio vas, a uz paket City Multisense, čak ni urbani labirint u vidu bilo kojeg većeg grada vam neće predstavljati problem. Uz kameru koja pokriva 360 stepeni, u svakom momentu možete biti potpuno sigurni šta se dešava oko vas. Automobil je okretan i kompaktan, štedljiv, dovoljno prostran za svoj segment, a ako mu moramo naći manu, to bi mogla biti cijena – 38.555 KM koliko košta testni primjerak. Da li automobil vrijedi tog novca? Iako bi fanovi nekih drugih brendova rekli da ne vrijedi, bez razmišljanja ćemo reći – da, vrijedi svaki svaki uloženi „fening“. Novi Renault Clio je čista demonstracija onoga što jedan moderni automobil može i treba da bude.

Tehničke karakteristike:

Model: Renault Clio dCi 115 Edition One
Motor: 1.5 Blue dCi, turbo dizel
Snaga: 85 kW/ 115 KS
Mjenjač: šestostepeni manuelni
Pogon: prednji
Dimenzije (DxŠxV): 4.050 mm x 1.798 mm x 1.440 mm
Međuosovinsko rastojanje: 2.583 mm
Zapremina prtljažnika: 366/1.069 l
Ubrzanje 0-100 km/h: 9,9 sekundi
Maksimalna brzina: 197 km/h
Potrošnja goriva:
-u gradu: 4,3 l/100 km
-na otvorenom: 3,2 l/100 km
-kombinovano: 3,7 l/100 km

Cijena osnovnog modela: 23.700 KM
Cijena testnog primjerka: 38.555 KM