Posted on

FERRARI DAYTONA SP3 SA NAJSNAŽNIJIM V12 ATMOSFERCEM U HISTORIJI

Ferrari je predstavio svoj najnoviji model ograničene serije pod nazivom SP3 Daytona, koji je nakon Monze SP1 i SP2 iz 2018. treći član serije “Icona”. Spektakularni superautomobil izrađen je u čast Ferrarijeve istorijske pobjede “1-2-3” na trci 24 sata Dejtone 1967. godine. Svih 599 planiranih primjeraka mogu se smatrati rasprodatim s obzirom da su prvo ponuđeni kolekcionarima i vlasnicima modela serije “Icona”.

Pokreće ga najsnažniji motor sa unutrašnjim sagorijevanjem koji je Ferrari do sada napravio, postavljen centralno ispod niske aerodinamične karoserije sa otvorenim krovom u “targa” stilu. Praktično, SP3 Daytona izgleda kao LaFerrari Aperta, ali sa potpuno redizajniranom karoserijom koju potpisuje Flavio Manconi sa svojim timom. Dizajneri su bili su inspirisani “oblinama” trkačkih modela P3/4, P330 i 412P koji su dominirali Dejtonom šezdesetih godina 20. vijeka, međutim moderni hiperautomobil ima bitno agresivniju pojavu, sa oštrijim ivicama.

Sprijeda se ističu razdjelnik i karakteristični branici izvedeni po uzoru na model 330 P4 (1967.), dok je oštar “nos” smešten niže u odnosu na ispupčene blatobrane koji podsjećaju na nekadašnje Ferrarijeve trkačke automobile. Prednja LED svjetla imaju složenu strukturu i svojevrsni “pop-up” mehanizam sa “kapcima” koji se uvlače i jasnim referencama na ranije modele. Profil automobila inspirisan je modelom 512 S (1969-1970.).

Zaobljeno vjetrobransko staklo i retrovizori postavljeni na blatobrane doprinose egzotičnom izgledu, a istovremeno pomažu aerodinamici. Zahvaljujući otvorima za vazduh postavljenim na vratima, nema potrebe za tradicionalnim bočnim usisinicma, što omogućava čistiji dizajn zaobljenih zadnjih blatobrana. Na specijalne petokrake alu felge montirane su posebne gume Pirelli P Zero Corsa razvijene samo za SP3 Daytonu, dok “pozadina” vozila izgleda kao da je preslikana sa nekog koncepta i vjerovatno je najzanimljiviji dio na automobilu.

U unutrašnjosti zatičemo dva fiksirana trkačka sjedišta sa plavim presvlakama, koja se spajaju iznad središnje konzole i pružaju preko bočnih pragova. Ovaj dizajn takođe je inspirisan trkačkim automobilima iz 60-ih u kojima je vozač praktično sjedio na “jastucima” direktno pričvršćenim na šasiju, tako da je položaj za vožnju niži i više nagnut u poređenju sa drugim Ferrari modelima – slično kao kod trkačkih jednosjeda. Kokpitom dominira 16-inčna zakrivljena digitalna instrumentna tabla sa multimedijalnim sistemom. Upravljač izgleda slično onom u LaFerrariju, sa integrisanim komandama koje vozaču omogućavaju pristup do 80% funkcija vozila bez skidanja ruku sa upravljača, dok je i “ručica” mjenjača izvedena minimalistički.

Za razliku od LaFerrarija, Daytona SP3, nema hibridni pogon već stari, dobri atmosferski 6.5-litarski V12 sa cilindrima smještenim pod uglom od 65 stepeni. Ovaj motor je inače zasnovan na “mašini” iz modela 812 Competizione, ali sa potpuno prerađenim usisom i izduvom, kažu u Ferrariju. Proizvodi čak 840 KS i 679 Nm obrtnog momenta pri 7250 o/min što je najsnažniji Ferrarijev V12 svih vremena. Crveno polje na skali kod ovog motora počinje na 9500 o/min, snaga se šalje na zadnje točkove putem “F1” 7-brzinskog mjenjača sa dvostrukim kvačilom, uz pomoć diferencijala sa ograničenim proklizavanjem.

Performanse su, očekivano, spektakularne. Daytona SP3 od 0 do 100 km/h ubrzava za 2,85 sekundi, do 200 km/h za 7,4 sekunde, prije nego što dostigne maksimalnih 340 km/h. Svakako vrlo impresivno za jedan motor koji nije električni niti potpomognut elektrifikacijom.

Ferrari planira da ovaj model izradi u svega 599 primjeraka, koje će prodavati po cijeni od 2 miliona eura (bez uračunatog poreza). Za kraj i jedna zanimljivost – 499 primjeraka je već prodato vlasnicima modela Monza, a preostalih 100 je prvo ponuđeno Ferrarijevim kolekcionarima tako da je ovaj fantastični model praktično unaprijed rasprodat.

Izvor: B92