Posted on

FIAT PREDSTAVIO NOVI TIPO I TIPO CROSS

Tipo je osvježen: kompletna restilizacija cijele game, novi dizajn – privlačniji, mlađi i dinamičniji, s najmodernijom tehnologijom i novim motorima s boljim performansama i ekološkim otiskom na prirodu. Gama će takođe biti proširena novim krosoverom: modelom New Tipo Cross. 

Nova gama zasnovana je na dvije teme: Tema „Life“ i njena 3 paketa opreme – Tipo, Life i City Life, koji su dostupni u četiri varijante (4-vratni, 5-vratni i Station Wagon), i tema „Cross“, sa dva paketa opreme – City Cross i Cross, kao i krosover varijantom sa petora vrata.

Fleksibilni i privlačni Panda Cross bio je strateški ključ uspjeha modela ovom modelu širom Evrope. I zaista, izgled „krosovera“ približio je Pandu novim, mlađim ciljnim kupcima, koji traže automobil koji nije samo funkcionalan, idealan za grad, već koji je i „super kul“ i koji ima savremeni dizajn. Ista strategija primjenjena je na modelu Tipo, s proširenjem njegove porodice. Dizajneri i inženjeri FIAT-a dizajnirali su novi Tipo Cross na osnovu tih ideja, stvarajući novi krosover Tipo, ponovo usmjeren na novu ciljnu publiku, širu nego prije u pogledu godina, estetskog ukusa i zahtjeva za mobilnošću.

Novi izgled modela Tipo

New Tipo je potpuno osvježen i sada izgleda još modernije, dinamičnije i elegantnije. Novi prednji dio ima i novu masku hladnjaka, koju krasi novi FIAT logo, s FIAT rukopisom, što predstavlja važnu poruku, punu energije. Tipo je takođe prvi automobil marke FIAT sa ovim znakom, koji dolazi nakon nedavno predstavljenog modela New 500.

Prednja svjetla su kompletno redizajnirana, sada potpuno LED naprijed i pozadi: ne samo da pojačavaju crte automobila, već mu i pružaju moderniji izgled i povećavaju aktivnu i pasivnu bezbjednost. Zahvaljujući pojačanoj vidljivosti i u skladu sa potragom za više održivosti u svakom malom detalju, oni smanjuju potrošnju električne energije automobila, i samim tim i emisije CO2.

Branik na donjem dijelu automobila, koji je potpuno redizajniran sa dodatim elementima sa brušenim, hromiranim ICE MATTE finišom, uparen je sa novim točkovima od 16 ili 17 inča, sa dijamantskim finišom i novim dizajnom.

Unutra, prostor za putnike takođe je potpuno nov. Sjedišta imaju tkanine s ekskluzivnim dizajnom. Potpuno podesivi digitalni klaster na 7-inčnom TFT displeju zamijenio je klasičnu analognu instrument tablu. Ozbiljno tehnološki savremeniji i napredniji sistem, kako biste mogli da kontrolišete status svog automobila, multimedijske aspekte i svoj telefon. Klaster stiže sa potpuno novim UConnect 5 radiom sa 10,25-inčnim ekranom osjetljivim na dodir, što je još jedan korak FCA Grupe iz modela New 500, koji je sada dostupan i na modelu Tipo.

Čak i volan – koji je sada još elegantniji i sportskiji – bio je u fokusu Fiatovih dizajnera. On je kompaktniji i dotjeran radi bolje ergonomičnosti i omogućava savršenu preglednost klastera na 7-inčnom TFT-u. Pažnja je posvećena i centralnoj konzoli, gdje su podešavanja za klimatizaciju promijenjena i dodati su novi hromirani i crni umeci.

Nova Tipo gama takođe je dostupna u dvije do sada neviđene boje: Ocean Blue i Paprika Orange.

New Tipo Cross, krosover u Tipo stilu

Porodica Tipo proširena je dolaskom nove karoserije. FIAT sada predstavlja New Tipo Cross, koji će biti pridodat drugim trima varijantama karoserije (sa četvora vrata, petora vrata i Station Wagon): pravi krosover, usmjeren na potpuno nove kupce. Porodice – koje su oduvijek bile ciljni kupci za FIAT Tipo – promenile su svoje preferencije, ostavljajući za sobom klasične 5-vratne automobile i Station Wagon modele kako bi se približile svijetu krosovera, bez žrtvovanja prostora i komfora. Iste porodice sada su spremne da iskusne emotivniji, jedinstveniji, dinamičniji i mlađi automobil, sa i dalje pristupačnom cijenom. Tipo Cross, „FIAT-ov novi porodični krosover“, jeste odgovor.

Generalno, Tipo Cross je proizveden tako da bude moćniji i hrabriji. Na prvi pogled, automobil je očito širi, sa novim dizajnom maske hladnjaka koji se širi ispod prednjih svjetala, i jasno je da je viši: pravi krosover.

Visina modela Tipo Cross je povećana za skoro 4 cm, zahvaljujući osvježenoj kalibraciji ovjesa i dodatku novih rješenja za felge i gume, koje je prije toga viđeno na još jednom FIAT krosoveru, modelu 500X. Tipo Cross ima veće gume radi još snažnijeg izgleda.

Nova postavka takođe omogućava višu poziciju pri vožnji i čini ulazak i izlazak iz automobila lakšim, ali i pojednostavljuje sve na šta su Tipo porodice navikle, kao što je stavljanje dece na zadnja sjedišta, ili pronalaženje stvari koje su možda zaglavljene ispod sjedišta.

Kao prava inovacija u estetici, New Tipo Cross je skoro 7 cm viši od Tipo Cross-a, s dodatkom „kros“ elemenata, počevši od lukova blatobrana sa strane i naprijed, gde takođe ima mjesta za ekskluzivnu anti-skid ploču i branik,sa izraženom bull bar šipkom, koja automobilu daje snažniji i mišićav izgled, zajedno sa bočnim usisnicima i zadnjim ekstraktorom koji vodi do praktičnog krovnog prtljažnika, koji je do sada bio dostupan samo na Station Wagon verziji.

Vrhunska bezbednost i tehnologija

Kao dodatak dizajnu i stilu, tehnologija je značajno osvježena, sa jednim ciljem: da se dostigne što više u C segmentu. New Tipo je opremljen širokim opsegom najnovijih naprednih sistema za podršku vozaču (ADAS):

  • Traffic Sign Recognition, za identifikovanje ograničenja maksimalne brzine dozvoljene na putu na kome se vozi
  • Intelligent Speed Assist, koji preporučuje vozaču da poštuje ograničenja brzine
  • Lane Control, koji održava automobil u traci pod uslovom da se obilježja mogu ispravno detektovati
  • Attention Assist, senzor koji preporučuje vozaču da se odmori kada su previše umorni da nastave svoj put
  • Adaptive High Beam, koji obezbjeđuje poboljšanu vidljivost noću, automatskim paljenjem velikih svjetala kad je traka u suprotnom smjeru prazna
  • Blind Spot Assist, sistem koji koristi ultrasonične senzore da prati slijepe uglove i upozori na bilo kakve prepreke pomoću trouglastog svjetla upozorenja na retrovizoru
  • U sve ovo, senzori za prednje parkiranje, Keyless Entry/Go sistem i bežični punjač za punjenje Vašeg telefona bez kablova. Pravi udar snage: brz punjač od 15 kW, sa tri puta većom snagom kod najprodavanijih pametnih telefona.

Kada je u pitanju sistem za informacije i zabavu, Tipo je prvi automobil kompanije FCA nakon modela New 500 koji je opremljen UConnect 5 sistemom za informacije i zabavu pete generacije, povezanom platformom dizajniranom za budućnost, dostupnom na ekranu od 10,25 inča. Smišljen je na osnovu ideje da se kupcima ponudi jednostavno i komforno korisničko iskustvo, i FCA koristi Android Auto operativni sistem koji je lak za upotrebu, intuitivan i prilagodljiv.  Uconnect 5 sa bežičnim Apple CarPlay i Android Auto sistemima znači da možete da koristite Apple CarPlay i Android mogućnosti bežično na ekranu osjetljivom na dodir radija, sa podesivim profilima i mogućnošću da sačuvate do 5 konfiguracija.

Koristeći sistem za informacije i zabavu modela New Tipo, možete da povežete dva telefona pomoću Bluetooth-a u isto vrijeme: na primjer, možete da koristite i vaš poslovni i vaš privatni telefon u isto vreme, i primate i obavljate pozive istovremeno, bez toga da morate da se „prebacujete“ na jednu liniju kako bi se javili na telefon koji nije povezan u datom trenutku.

Takođe, treba pomenuti i novo bijelo pozadinsko svetlo za sve kontrole u kabini, što omogućava moderniji izgled, a tu su i USB ulazi za zadnja sjedišta, što je posebno korisno za porodice na dugim putovanjima, da bi djeca mogla da koriste svoje tablete.

Novi, efikasniji motori bolji za životnu sredinu

Ponuda motora za New Tipo je osvježena. Kada se pojavi na tržištu, biće dostupan sa benzinskim ili dizel motorom.

Benzin. New Tipo može da bude opremljen sa GSE T3 od 1 litra sa 100 KS. Novi trocilindrični motor isporučuje vrhunski obrtni momenat od čak 190 Nm pri samo 1500 rpm, umjesto 4500 rpm trenutnog benzinca od 1,4 litara sa 95 KS, koji je dostizao samo 127 Nm.

GSE T3 motor od 1 litra dio je FireFly Turbo porodice motora, kao najnovija verzija, za najbolje performanse, uparena s ozbiljno nižom potrošnjom goriva i emisijama. Maksimalna snaga je 74 kW (100 KS). Novi motor obezbjeđuje zadovoljstvo pri vožnji i nudi optimalan start zahvaljujući posebno pogodnoj krivi obrtnog momenta čak i pri niskom broju rpm, i takođe je komforniji, zahvaljujući tome što je izvanredno tih. CO2 emisije smanjene su čak na 121 g/km (WLTP).

Konačno, prenosni sistem je kalibrisan tako da obezbjedi najveći odgovor u uslovima gradskog saobraćaja i najbolji mogući komfor na autoputu, zaustavljajući obrtaje motora na 3200 rpm pri brzini krstarenja od 130 km/h.

Dizel motori. Multijet dizel motori u skladu s standardom Euro 6D Final imaju dve varijante: od 95 i od 130 KS (prethodno 120 KS), sa značajnim unaprijeđenjem u performansama i vrijednostima CO2, od 110 g/km za dizel porodicu (WLTP).

Multijet od 1,6 litara sa 130 KS je takođe idealan motor za komercijalne vozne parkove, što je strateško polje za C segment samim tim i za Tipo.

D-Fence paket u izradi kompanije Mopar

Na zahtjev, sve više ekološka New Tipo gama može biti opremljena i D-Fence paketom u izradi brenda Mopar, koji se sastoji od tri uređaja: filtera koji sprječava nečistoću da uđe od spolja u automobil, blokira partikulate i praktično 100% alergena, i smanjuje stopu formiranja buđi i bakterije za 98%; prečišćivača vazduha unutar kabine, koji filtrira mikro-čestice kao što su polen ili bakterije; i UV lampe koja čisti sve kontaktne površine u automobilu: vozač, mjenjač i sjedišta.