Posted on

KIA S NOVIM ELEKTRIČNIM MODELIMA NA SALONU IAA

Kia Europe je na salonu IAA Mobility premijerno predstavila čak dva vrlo napredna električna automobila čime i dalje jača svoj položaj lidera i najnaprednije marke u održivoj mobilnosti bez emisija.

Evropska premijera plug-in hibridne izvedbe novog Sportaga
Glavnu ulogu – uz globalnu premijeru – imao je potpuno novi plug-in hibrid (PHEV) Sportage, koji na novo definira SUV kao vrlo štedljivo, dinamično i praktično vozilo za svaki dan, a ujedno i kao vozilo sposobno vožnje i po bespućima. Druga novost na salonu IAA Mobility je EV6, Kijino prvo namjensko baterijsko električno vozilo (BEV) koje uz evropsku premijeru predstavlja Kijino novu dizajnersku filozofiju i privrženost održivoj mobilnosti.

Evropski Sportage prvi put kao plug-in hibrid
Novi evropski PHEV Sportage, razvijen na naprednoj novoj platformi, koja uključuje prijelomne inovacije i tehnologije elektrifikacije pogonskih sklopova, donosi  beskompromisan, ekološki prihvatljiviji i dinamičan SUV paket. Snagu i performanse združuje s kapacitetom vožnje na struju bez emisija koji može pokriti većinu svakodnevnih putovanja od kuće do posla ili prijevoza za svakodnevne potrebe.

PHEV izvedbu pokreću 1,6-litarski T-GDI motor, elektromotor s trajnim magnetom snage od 66,9 kW i litijum-jonski polimerni baterijski sklop kapaciteta od 13,8 kWh. Kombinacija pogonskih sklopova ukupno nudi 265 KS, pri čemu je 180 KS od motora s unutrašnjim sagorijevanjem. Novost su i Kijin najnoviji vrlo učinkoviti hibridni starterski generator (HSG) i hibridna upravljačka jedinica (HPCU). HSG pomaže kod poboljšanja učinkovitosti i smanjenja buke i vibracija, djelomično zahvaljujući visokotehnološkom trajnom magnetu. HPCU ostvaruje unaprijeđene mogućnosti, bolju učinkovitost i snižavanje ukupne buke, uprkos tome da je zapremina manja u odnosu na prijašnji sistem.

Ugradnja baterijskog sklopa kod modela Sportage PHEV brižljivo je uređena kako bi se spriječilo zadiranje u putnički i prtljažni prostor. Zbog toga je baterija postavljena na sredinu između dvije osovine ispod karoserije SUV-a, što omogućava uravnoteženu raspodjelu mase i donosi kabinu koja je praktična, udobna i svestrana.

Najsavremeniji baterijski sklop ima visokotehnološku jedinicu za upravljanje baterija koja neprestano prati stanje baterije, uključujući i faktore kao što su struja, napon, izolacija i dijagnoza greške. Paket ima i naprednu jedinicu za kontrolu ćelija koja mjeri i prati napon i temperaturu ćelije. Sportage PHEV puni se snagom od 7,2 kW, što mu daje veliku gustoću snage od 1,53 kW/ℓ i učinkovitost od 95 posto. PHEV Sportage opremljen je naprednim 6-stepenim automatskim mjenjačem.

Evropska premijera Kijinog prvog isključivo električnog vozila, inovativnog EV6
Pionirski crossover EV6 je isključivo baterijsko električno vozilo nastalo u skladu s novom Kijinom dizajnerskom filozofijom (Opposites United) te ujedno i prvo vozilo napravljeno na Kijinoj novoj E-GMP platformi (Electric-Global Modular Platform).

EV6, kojeg pokreće isključivo električna energija, nudi veliki domet (2 izvedbe) i nulte emisije. To je Kijino prvo električno vozilo raspoloživo s pogonom na 2 točka (2WD) ili 4 točka (4WD). EV6 u 2WD izvedbi kapaciteta od 77,4 kWh može s jednim punjenjem prijeći do 528 kilometara u WLTP* kombiniranom načinu vožnje. S najvećim okretnim momentom od 605 Nm raspoloživim kod AWD izvedbe EV6 može od 0 do 100 km/h ubrzati za samo 5,2 sekunde.

Sve izvedbe EV6 imaju mogućnost punjenja naponom 800 i 400 volta za koji nisu potrebne dodatne komponente ili adapteri. Novi Kia EV6 je zahvaljujući naprednom 800-voltnom brzom načinu punjenja moguće napuniti s 10 % na 80 % kapaciteta baterije za samo 18 minuta. Za avanture u prirodi EV6 dobio je funkciju V2L (vehicle-to-load) koja zahvaljujući integriranoj punjačkoj upravljačkoj jedinici (ICCU) omogućava do 3,6 kW snage punjenja iz baterije vozila preko jednostavnog konvertera koji vanjski punjački priključak pretvara u električnu utičnicu.

Za bezbrižnost vozača EV6 brine se oprema u koju npr. spadaju najnoviji zbir naprednih sistema asistencije ADAS (Advanced Driver Assistance Systems), koji između ostalog uključuje novu generaciju sistema asistencije za vožnju na autocesti HDA (Highway Driving Assist) a sistencijom kod promjene trake, sistem za upozoravanje na vozila u mrtvom uglu (Blind Spot View Monitor), sistem za spriječavanje naleta (Forward Collision Avoidance Assist), koji uključuje funkciju skretanja na raskrsnici i prolazak kroz raskrsnicu, kao i novu tehnologiju inteligentnih prednjih svjetala.

Vrlo udobna i relaksirajuća sjedišta, dva 12,3-inčna zakrivljena ekrana, multimodalni upravljački prekidači, najveća prostranost u razredu i impresivni prostori za odlaganje brinu se za sve potrebe. E-GMP platforma omoguća ravno dno, što omogućava vrlo udobnu unutrašnjost kabine koja uključuje pozamašan prostor za noge u prvom (1.078 mm) i drugom redu sjedišta (990 mm). Tome dodajmo praktičnost i funkcionalnost porodicama prilagođenog prtljažnika (520 litara, VDA). Daljinsko otključavanje i zaključavanje s automatskim izvlačenjem ručice vrata iz karoserije, različiti načini vožnje koji unaprijeđuju vožnju i upravljivost te head-up ekran s proširenom stvarnošću i ergonomičnim dizajnom pružaju iskustvo koje vozače uvijek stavlja na prvo mjesto.

Posjetioci salona moći će izbliza upoznati novi Sportage i EV6
Posjetioci salona IAA Mobility moći će do 12. septembra pogledati Kijin izložbeni prostor  na Odeonsplatzu, gdje će zahvaljujući virtualnoj realnosti (VR) moći detaljnije isprobati EV6 i naravno izbliza upoznati novog Sportaga PHEV i novi EV6.

* Napomena u vezi s dometom:
Domet je izmjeren u skladu sa standardiziranim postupkom mjerenja EU (WLTP). Maksimalni domet do 528 kilometara EV6 može postići s baterijskim sklopom kapaciteta od 77,4 kWh, pogonom na zadnji par točkova i 19-inčnim naplacima. Na realni domet mogu uticati individualni način vožnje i ostali faktori, kao što su npr. brzina vozila, vanjska temperatura, topografija i upotreba električnih uređaja/jedinica i mogu ga smanjiti. Za dostizanje najveće brzine punjenja potrebno je upotrijebiti 800-voltni priključak za električna vozila snage barem od 250 kW električne energije. Na stvarnu brzinu punjenja i vrijeme punjenja mogu uticati temperatura baterije i vanjske vremenske prilike.