Posted on

TEST: TOYOTA YARIS CROSS SPORT BITONE 1.5 VVT-iE – POGODAK „U SRIDU“ IZ PRVE

Akio Toyoda je rekao – „No more boring cars.“. Od tada, Toyota je promijenila svoju filozofiju, te su uz veoma štedljive, praktične i pouzdane automobile, dodali i ono što je najviše nedostajalo – vozačko iskustvo. I uistinu, probajte pronaći „dosadnu“ Toyotu u ponudi. Neće vam poći za rukom. Kada na sve to dodamo da se Toyota ozbiljno posvetila i autosportu pa već godinama „haraju“ u 24h Le Mansa, u WRC šampionatu su na pragu treće vozačke i druge konstruktorske titule, u rally-raid takmičenjima su takođe veoma uspješni i u zadnjih nekoliko godina su osvajali i čuveni Reli Dakar, jasno je da u aktuelnim Toyotama teče vrela krv koja osim pobrojanih osobina koje su izvrstan prodajni adut za porodice i kupce srednjih godina, njihovi modeli su postali privlačni i mlađoj populaciji. Tako su sada Yaris, Corolla, CH-R pa čak i RAV4 postali veoma primamljivi i za one željne adrenalina.

Prva Toyota Yaris je predstavljena 1999. godine. Od tada pa do danas, mnogo toga se promijenilo. Prvenstveno, Yaris je rastao, napredovao, modernizirao se, postao je hibrid, Evropski auto godine 2021., a proširila se i ponuda njegovih izvedbi. Sada Yaris možete kupiti u standardnoj izvedbi, sportskoj GR i još jednoj potpuno novoj – crossover izvedbi. Nabildovani Yaris u svom nazivu nosi i dodatak Cross koji ga odvaja od ostatka „porodice“ i već u samom nazivu je jasno da je potpuno drugačiji. Osim imena Yaris, vanjskih gabarita te relativno slične siluete, ova dva automobila zapravo nemaju ništa zajedničko. Yaris Cross je „individua“ za sebe, te časno nosi slavno ime Yaris.

Urednik portala i autor teksta je „slab“ na Toyotinu gamu terenaca pa činjenica da je već od predstavljanja automobila prošle godine bio opčinjen „cool“ dizajnom ovog modela ne doprinosi objektivnosti, tražio je mišljenje i od ostatka ekipe koji je po tom pitanju u potpunosti neutralan. Međutim, ni mišljenje ostatka „Buzzera“ ne odstupa od mišljenja autora pa samim tim možemo reći da Yaris Cross vas osvaja već na prvu. Pogledavši automobil uživo, možemo prepoznati Toyotin karakteristični dizajnerski jezik pa na ovom automobilu možemo pronaći elemente modela Mirai, RAV4 i naravno njegovog imenjaka – Yarisa.

Toyota je kao i svaki drugi Japanac – ili je obožavate ili se zgražavate dizajnom. Yaris Cross je razigranog karaktera, a to se ogleda i u njegovom dizajnu. Oštre, definisane linije prednje maske i stražnjeg kraja su nešto čime se Toyota služi na svojim najaktuelnijim modelima, a posebno su impresivni „mišićavi“ četvrtasti rubovi blatobrana koje ima upravo RAV4, kao i čuveni Land Cruiser. Dakle, Yaris Cross poručuje da je čistokrvni terenac i da pripada velikim „momcima“. Prednja svjetla su podijeljena na tri nivoa, tako u glavnom klasteru svjetala imate integrisana kratka i duga svjetla u LED tehnologiji. Vertikalno postavljena dnevna svjetla na dva kraja branika takođe koriste LED tehnologiju, a u rešetku hladnjaka su ubačena svjetla za maglu. Obzirom na period godine i činjenicu da smo bazirani u Sarajevu, imali smo priliku da isprobamo svjetla u potpunosti i možemo reći da čak ni gusta magla ne pravi problem u vožnji jer svjetla odlično rade svoj posao i „razbijaju“ maglu pred vama. Zadnja svjetla su takođe u LED tehnologiji, postavljena su visoko, a iako nije pravi „light-strip“ upotrijebljen na ovom modelu, već obična blenda, Yarisu daje posebno atraktivan izgled zadnjeg kraja.

Sa relativno malim dimenzijama, od Yarisa Cross i ne očekujete neki autoritativan stav na cesti, međutim, Toyotin dizajnerski tim je i u tom pogledu napravio malo čudo pa Yaris Cross na cesti izgleda dominantno i suvereno. Dug 4.180 mm, širok 1.765 i visok 1.595 mm, Yaris Cross je u segmentu pozicioniran u sredini, niti je najveći, niti je najmanji, ali zasigurno je najatraktivniji i vrlo vjerovatno i najbolji izbor. Obzirom na to da se radi o terencu, potrebno je spomenuti da je odstojanje od tla odličnih 17 centimetara što je sasvim dovoljno za opušten silazak sa ceste. Napomenuli bismo da ovaj automobil nije „off-roader“ pa vam ne sugerišemo da se upuštate u neke sulude avanture jer ovdje se ipak radi o urbanom crossoveru. Međuosovinski razmak je takođe jedna od stavki koju je potrebno pohvaliti. Sa 2.560 mm, Yaris Cross nudi i dovoljno prostora u kabini i zadovoljavajuće ležanje obzirom na to da se radi o visokom crossoveru. S vozačke strane, Yaris Cross se vrlo dobro ponaša u krivinama, savršeno je stabilan i pri većim brzinama, a iz njegovih „šina“ gotovo ga je nemoguće izbaciti jer su u Toyoti obavili odličan posao sa rasporedom težine, kao i odabirom 17-inčnih felgi za ovaj automobil.

Toyota je kao i svaki drugi Japanac – ili je obožavate ili se zgražavate dizajnom. Yaris Cross je razigranog karaktera, a to se ogleda i u njegovom dizajnu. Oštre, definisane linije prednje maske i stražnjeg kraja su nešto čime se Toyota služi na svojim najaktuelnijim modelima, a posebno su impresivni „mišićavi“ četvrtasti rubovi blatobrana koje ima upravo RAV4, kao i čuveni Land Cruiser. Dakle, Yaris Cross poručuje da je čistokrvni terenac i da pripada velikim „momcima“. Prednja svjetla su podijeljena na tri nivoa, tako u glavnom klasteru svjetala imate integrisana kratka i duga svjetla u LED tehnologiji. Vertikalno postavljena dnevna svjetla na dva kraja branika takođe koriste LED tehnologiju, a u rešetku hladnjaka su ubačena svjetla za maglu. Obzirom na period godine i činjenicu da smo bazirani u Sarajevu, imali smo priliku da isprobamo svjetla u potpunosti i možemo reći da čak ni gusta magla ne pravi problem u vožnji jer svjetla odlično rade svoj posao i „razbijaju“ maglu pred vama. Zadnja svjetla su takođe u LED tehnologiji, postavljena su visoko, a iako nije pravi „light-strip“ upotrijebljen na ovom modelu, već obična blenda, Yarisu daje posebno atraktivan izgled zadnjeg kraja.

Sa relativno malim dimenzijama, od Yarisa Cross i ne očekujete neki autoritativan stav na cesti, međutim, Toyotin dizajnerski tim je i u tom pogledu napravio malo čudo pa Yaris Cross na cesti izgleda dominantno i suvereno. Dug 4.180 mm, širok 1.765 i visok 1.595 mm, Yaris Cross je u segmentu pozicioniran u sredini, niti je najveći, niti je najmanji, ali zasigurno je najatraktivniji i vrlo vjerovatno i najbolji izbor. Obzirom na to da se radi o terencu, potrebno je spomenuti da je odstojanje od tla odličnih 17 centimetara što je sasvim dovoljno za opušten silazak sa ceste. Napomenuli bismo da ovaj automobil nije „off-roader“ pa vam ne sugerišemo da se upuštate u neke sulude avanture jer ovdje se ipak radi o urbanom crossoveru. Međuosovinski razmak je takođe jedna od stavki koju je potrebno pohvaliti. Sa 2.560 mm, Yaris Cross nudi i dovoljno prostora u kabini i zadovoljavajuće ležanje obzirom na to da se radi o visokom crossoveru. S vozačke strane, Yaris Cross se vrlo dobro ponaša u krivinama, savršeno je stabilan i pri većim brzinama, a iz njegovih „šina“ gotovo ga je nemoguće izbaciti jer su u Toyoti obavili odličan posao sa rasporedom težine, kao i odabirom 17-inčnih felgi za ovaj automobil.

Stavka koja nas je najviše zabrinjavala jeste motor. Poučeni prijašnjim iskustvima sa trocilindarskim motorima, bili smo po malo razočarani činjenicom da ćemo tokom testa biti u direktnom dodiru s 1.5 litarskim atmosferskim benzincem. Zvuči prevaziđeno i ni malo privlačno? Jako smo se prevarili! Za razliku od svih do sada voženih trocilindraša, ovaj u Yarisu Cross je bio pozitivno iznenađenje. Veoma uglađen, tih i povrh svega – ekonomičan. Koliko ekonomičan? Toliko da smo uspjevali spustiti prosječnu potrošnju u gradu čak na 4,3 litra na 100 km, a veći dio testa smo se „vrtili“ oko cifre od 5,2 do 5,7 litara po gradu, dok je ona van grada padala i do 4 litra. Ništa to ne bi bilo iznenađujuće da smo u rukama imali hibridnu varijantu, ali ovaj automobil je izuzetno lagan – svega 1.110 kilograma iznosi njegova masa, ali sigurni smo da su u Toyoti postavili domaći zadatak svim ostalim brendovima koji masovno u svoju gamu ubacuju trocilindarske motore.

Maksimalna brzina automobila iznosi 180 km/h što je za njegovih 125 KS i pomenuta tri cilindra odlična cifra. U konačnici, ovaj automobil nije lovac na maksimalne brzine već je svestrani crossover koji se odlično snalazi i u gradu i van njega. Prenos snage na prednje točkove vrši veoma precizni manuelni šestostepeni mjenjač koji je dosutpan isključivo s benzinskim motorom, dok je u svim hibridnim varijantama, za prenos snage zadužen eCVT mjenjač. Odavno nismo vozili elastičniji automobil pa smo na momente stizali čak i do šeste brzine u gradu, pri tom ne opterećujući mjenjački sklop, a opet vozeći se u okviru ograničenja.

Sumirajući utiske nakon testa Toyote Yaris Cross, dolazimo do zaključka da Toyota ne zna napraviti loš automobil. Iako su najkasnije od svih ušli u ovaj segment, čini se da su sačekali i najbolje ostavili za kraj. Gledajući u rivale s kojima smo imali i direktan dodir, Yaris Cross je najbolja opcija jer jedini u segmentu nudi i opciju 4×4 pogona i realne sposobnosti terenca. Nudi dovoljno prostora za manju porodicu, a modernizovan je baš onoliko koliko prosječnom vozaču i treba. U vožnji je izuzetno lagan, kompaktan i okretan, ali na sve to i veoma stabilan. Učinkovitost benzinskog motora je na veoma visokom nivou, a u zavisnosti od načina vožnje, potrošnja se može svesti na veoma niske cifre, dok forsiranjem visokih obrtaja bespotrebno podižete i potrošnju. Osnovni model u BiH košta 33.140 KM u paketu Luna, dok je testni primjerak s paketom Sport i dvije stavke dodatne opreme: BiTone – dvobojna karoserija i blaterice, te cijena testnog primjerka iznosi 39.210 KM. Najbitniji adut Yarisa Cross, ali i svih drugih Toyotinih modela je i Toyotin program bezbrižnosti – 10 godina garancije ili 160.000 kilometara, po čemu su apsolutni rekorderi u Bosni i Hercegovini. Yaris Cross je u svojoj veoma kratkoj karijeri počeo da postiže veoma obećavajuće prodajne rezultate, a sigurni smo kako će i u Bosni i Hercegovini, Yaris Cross postati veoma drag automobil, što zbog svoje pristupačnosti, što zbog svog veselog i razigranog karaktera kakav se rijetko pronalazi u modernim automobilima.

Specifikacija vozila

Toyota Yaris Cross Sport

Motor: 1.490 ccm, tri cilindra, atmosferski, benzin
Mjenjač: 6-stepeni, manuelni
Pogon: prednji
Serijska oprema: Sport
Dodatna oprema: BiTone (dvobojna karoserija) – 700 KM, blatarice – 90 KM
Boja: Warm Gold sa crnim krovom (2VS)
Cijena osnovnog modela: 33.140 KM
Cijena serijskog Sport modela: 38.420 KM
Cijena testnog modela: 39.210 KM

Performanse vozila

Maksimalna snaga: 92 kW / 125 KS na 6.600 obr/min
Maksimalni obrtni moment: 153 Nm na 4.800 obr/min
Ubrzanje 0-100 km/h: 10,9 s
Maksimalna brzina: 180 km/h
Prosječna potrošnja goriva na testu: 4,3 – 5,7 l / 100 km
Fabrički deklarisana potrošnja: 5,9 – 6,2 l / 100 km

Dimenzije vozila

Dužina: 4.180 mm
Širina: 1.765 mm
Visina: 1.595 mm
Međuosovinski razmak: 2.560 mm.
Odstojanje od tla: 170mm
Zapremina prtljažnika: 400 litara.
Masa praznog vozila:
1.110 kg
Najveća dozvoljena masa vozila: 2.975 kg