Posted on

IKONE DOBIJAJU NOVO RUHO: ŠKODA FERAT

Historija brenda Škoda puna je jedinstvenih automobila. No, automobil poznat kao Ferat zauzima posebno mjesto. Postao je filmska zvijezda, a sada je inspirisao mladog dizajnera na stvaranje moderne verzije. Prvobitno zamišljen kao sportski koncept i prototip za model ŠKODA 110 SUPER SPORT, automobil je na kraju pretvoren u zvijezdu češkog horor filma pod nazivom „The Vampire of Ferat“. Priča o ponovnom rađanju modela ŠKODA FERAT, zamisli francuskog dizajnera Baptiste de Brugierea, dokazuje da i danas može probuditi maštu.

“Prije otprilike tri godine imao sam priliku da prvi put posetim depo Škoda muzeja. Tamo sam prvi put ugledao Ferat koji me je fascinirao. Tako da, kad sam čuo za projekat „Ikone dobijaju novo ruho“, odmah sam se javio da stvorim njegovu modernu interpretaciju”, kaže Baptiste. A jedan od razloga zašto je dobio tu priliku bila je činjenica da je Škoda partner ovogodišnjeg Praškog festivala Comic Con 2021, festivala stripa i naučne fantastike, koji će proslaviti 40 godina od premijere modela Ferat na ekranu.

Svojim riječima, Baptiste je rekao da je pokušao da uhvati prvi utisak koji je automobil ostavio na njega svojom idejom o modernom „vampirskom automobilu“. „Prošlo je pola sekunde od kad je vaš mozak počeo da analizira dizajn. Tada su vam se neke karakteristike učinile poznatim i upravo sam te karakteristike pokušao da sačuvam“, kaže Baptiste. Dakle, osnovne dimenzije, s malom visinom automobila, „šiljatim“ krovom i ogromnim zadnjim spojlerom, bili su važni, kaže. „Uzeo sam neke od ovih elemenata kako bih automobilu dao neki moderniji izgled“, kaže on.

To nije bio lak zadatak. Jedna od stvari koju je Baptiste odlučio da prenese u svoju modernu interpretaciju kako bi sačuvao karakter bile su spuštajuće linije koje se protežu od prednjeg branika do zadnjeg dijela automobila. „To je nešto što neće nužno izgledati dobro u današnjoj percepciji dinamičkog dizajna. Danas se željena dinamika izgleda automobila modelira kao zvijer spremna za skok, pa otuda današnje mišićave linije s mišićavijim zadnjim dijelom“, kaže Baptiste opisujući jedan od dizajnerskih problema s kojim je morao da se suoči.

Tako je proveo neko vreme dotjerujući bočne linije i smišljajući kako da ih uravnoteži i učini da izgledaju moderno. Rezultat je fantastičan: automobil isklesanog izgleda koji jasno upućuje na Ferat, a izgleda kao superautomobil budućnosti. „Tek nakon što sam uspeo da složim ove osnovne proporcije, počeo sam da radim na ostalim detaljima“, objašnjava Baptiste.

I oni su takođe vrijedni pažnje. U šiljatom nosu s velikom rešetkom hladnjaka jasno se može naslutiti referenca na dizajnerski jezik aktuelnih Škoda modela. Najvažnije, Baptiste je ugradio jednu tipičnu karakteristiku koja se zove „Škoda Power Dome“, to jest podignuta lajsna poklopca motora, koja je ovdje vrlo istaknuta. A originalni set od četiri LED prednja svjetla? „To se, naravno, odnosi na vampirske očnjake“, smeje se Baptiste.

Baptiste je započeo rad na svom konceptu za Škoda Ferat skicirajući original po sećanju. „Pokušao sam da zabilježim početne utiske. Tako sam skicirao automobil onako kako sam ga zapamtio od prvog susreta, a tek kad sam uspio da uhvatim te emocije i razmjere iz svog sjećanja, nastavio sam da radim na novoj interpretaciji“, kaže Baptiste. Napravio je ove skice na papiru, što ostaje popularno polazište dizajnerima uprkos sve većoj upotrebi digitalnog umjetničkog rada.

Sa historijskim automobilom ispred sebe, neprestano je tražio razne detalje i zanimljive karakteristike koje bi uključio u dizajn svog koncepta. „Radio sam na računaru samo u posljednjim fazama, posebno u fazi bojenja“, kaže Baptiste, dodajući da je tradicionalna „vampirska“ crna i crvena kombinacija apsolutna nužnost. „Radilo se noću oko dvije sedmice“, kaže on. Najviše vremena su zahtijevale početne skice i pronalaženje pravih oblika i detalja. „Dobijena ilustracija bila je prilično brza, ali to je uslijedilo tek nakon mukotrpnog rada“, objašnjava Baptiste.

Rezultat se itekako isplatio, iako ne možemo vidjeti unutrašnjost, kojoj je u originalu pristupljeno naginjanjem prema gore čitavog prednjeg dijela kabine. „Mogli bismo to pogledati ako se ukaže prilika za dalji razvoj projekta“, smiješi se Baptiste, iako je svjestan da će njegova prekrasna kreacija vjerovatno ostati vježba u slobodnom dizajnu.