Posted on

PREDSTAVLJENA TOYOTA GR SUPRA S RUČNIM MJENJAČEM

GR Supra bio je Toyotin prvi globalni GAZOO Racing (GR) model i od trenutka svog lansiranja 2019. godine bio je savršeno utjelovljenje duha GR-a i sna Toyotinog predsjednika Akia Toyode da tržištu ponudi automobil koji donosi apsolutnu radost u vožnji.

Nakon toga, uvođenje GR Yarisa i skori dolazak GR86 coupea pojačali su posebne kvalitete koje definiraju GR marku – automobile koji su rođeni iz strasti za automobilizmom i koji se oslanjaju na stručnost i iskustvo osvajača svjetskih WRC titula.

Od lansiranja, GR Supra je bila dostupna sa 3,0-litarskim motorom sa 340 KS i automatskim mjenjačem s osam stepeni prenosa. Godinu dana kasnije u ponudu je dodan i novi 2,0-litarski motor od 258 KS, opet s automatskim mjenjačem kao standardom. Iako su automobil i njegove performanse dobili pohvale širom svijeta od medija i obožavatelja, neizbježno je i dalje ostalo pitanje hoće li i kada biti dostupan i ručni mjenjač.

#SAVETHEMANUALS

Toyota je poslušala obožavatelje i kupce sportskih automobila i pa će nova GR Supra sa šestostepenim inteligentnim ručnim mjenjačem (iMT) uskoro biti dostupna u Europi. Osmišljena je da oduševi vozače koji vole kontrolu i užitak koje nudi precizno tempirani ručni mjenjač. Njegov dodatak liniji znači da će Toyota ponuditi sva tri svoja GR modela dostupna u Europi s ručnim mjenjačem i tri pedale ili kao standard na GR Yarisu, ili kao opciju na GR Supri, GR86.

MJENJAČ I PRENOS

Novi mjenjač konstruisan je posebno kako bi odgovarao karakteristikama snage i momenta GR Supra 3,0-litarskog motora. Istovremeno, sistemi upravljanja kočenjem i ovjes GR Supre su ponovno podešeni za još bolje performanse – promjene koje se sada uvode u cijeloj ponudi GR modela.

U srcu mjenjača je novoproizvedena spojka s većim promjerom i pojačanom dijafragmskom oprugom. S većim područjem trenja i jačom oprugom, ova nova komponenta ima sposobnost visokih performansi prikladnu za korištenje s motorom velikog okretnog momenta.

IMT prenos koristi inteligentni kontrolni sistem programiran novim softverom koji daje prednost sportskim performansama. Prilikom prebacivanja u viši stepen, parametri se podešavaju kako bi se optimizirao okretni moment motora u trenutku uključivanja i otpuštanja kvačila, a na nižim brzinama, softver je fino podešen za dosljedne performanse. iMT je postavljen kao zadani, ali se može isključiti u Sport modu ako to vozač želi.

Sve verzije GR Supra imaju koristi od preuređenog ovjesa, uvedenog kako bi se optimizirale performanse s novim ručnim mjenjačem. Mjere uključuju čvršću vulkaniziranu gumu u prednjim i zadnjim stabilizatorima i ponovno podešene amortizere. Mehaničke komponente u električnom servo upravljaču i radni parametri sistema također su ponovno podešeni.

Promjene za smještaj novog ručnog mjenjača u GR Supri nisu bile ograničene na pogonski sklop. Pomno se pazilo i na to kako se novi sistem može smjestiti u kokpit vozača. Ovo nije bila samo stvar mijenjanja jedne ručice mjenjača drugom; moralo se uzeti u obzir osiguravanje da je ručica mjenjača optimalno postavljena za precizne, brze i isplative promjene brzina.

Postojeći dizajn središnje konzole dopuštao je nedovoljan razmak između ručice mjenjača i upravljačke ploče klima uređaja. Kako bi se postigla savršena ergonomija, redizajnirana je jedinica konzole i kontrola za odabir načina vožnje. Osim toga, promijenjen je omjer poluge i prilagođen je napor potreban za promjenu stepeni prenosa. Revidirani raspored pruža udoban razmak od 42 mm između ručke mjenjača i ploče klima uređaja.

Osjećaj mjenjača u ruci i težina rada dio su senzorne povezanosti čovjeka s automobilom, pa je posebna pažnja posvećena težini i obliku ručice mjenjača te kvaliteti izrade.

Trakcija i kočenje GR Supre, također su optimizirani za rad s ručnim mjenjačem. S automatikom moguće je koristiti drugi stepen prenosa pri kretanju uzbrdo kada se suprotni točkovi nalaze na površinama s različitim prianjanjem – na primjer, kada je automobil parkiran djelimično na zaleđenoj cesti. Napredak je gladak, bez pomicanja ili proklizavanja točkova. Kod ručnog mjenjača mora se koristiti prva brzina, a otpuštanje kvačila dovodi do većeg rizika od proklizavanja. Kako bi riješili taj problem, Toyotini inžinjeri su podesili kontrolu proklizavanja automobila (TRC) kako bi postigli nesmetan rad kao što je slučaj s automatikom. Sistem je također optimiziran za GR Supra karakterističan visoki okretni moment motora, široke gume i pogon na stražnje točkove.  

AGILNOST I STABILNOST

Ponašanje automobila pri ubrzanju iz zavoja ključni je element za zabavu u vožnji kakvu obećava GR Supra. Za novu verziju, kontrola proklizavanja ponovno je u fokusu kako bi se osigurala idealna ravnoteža agilnosti i stabilnosti pri izlasku iz zavoja. TRC intervencija je podešena kako bi se održala stabilnost – automobil se vjerno drži pravca kretanja – dok dopušta pravu količinu snage za sportski osjećaj.

NOVA FUNKCIJA

Ambicija da se GR Supra učini zabavnom za vožnju u najzahtjevnijim scenarijima pomogla je inspirsati uvođenje nove funkcije Hairpin+. Ovo je osmišljeno kako bi omogućilo više slobode i užitka, posebno pri ulasku u uske zavoje na uzbrdici (više od 5%) s površinom ceste sa visokim trenjem, poput onih na europskim planinskim rutama.

Više “slobodnog” okretanja točkova može učiniti takve rute ugodnijim za vožnju, pa je Toyota optimizirala kontrolu okretnog momenta motora kako bi omogućila veću razliku u stepenu okretanja točkova na gumama s lijeve i desne strane.

PROGRAM ANTI-ROLL

Vrlo agilno vozilo s gumama s visokim trenjem može biti osjetljivo na iznenadno preupravljanje – nešto što je teško kontrolisati samo kontrolom stabilnosti vozila (VSC). Kako bi se spriječilo takvo ponašanje, uveden je program protiv prevrtanja (ARP) i za ručnu i za automatsku verziju GR Supre. On interveniše u ranijoj tački s VSC-om kako bi pokrio svaki iznenadni gubitak prianjanja tako što koristi visoku postavku ovjesa automobila. Osim toga, način rada Track je podešen kako bi omogućio jednostavno driftanje uz slobodu kontrole gasa. Vozilo ostaje agilno, ali postoji manji rizik od prevrtanja zahvaljujući specifičnoj kontroli motora i okretnog momenta.

NOVA GR SUPRA LIVE LIGHTWEIGHT

Toyota je iskoristila priliku za uštedu težine postignutu novim ručnim mjenjačem kako bi dodala novi lagani model u GR Supra liniju. 3,0-litarski GR Supra Lightweight koristi dodatne mjere za uštedu težine kako bi postigao ukupno smanjenje od 38,3 kg, u uporedbi s masom praznog vozila trenutnog 3,0-litarskog automatskog modela.

Postavljanjem novog ručnog mjenjača i novih 19-inčnih aluminijskih felgi štedi se 21,8 kg, a Lightweight smanjuje dodatnih 16,5 kg zamjenom audio sistema i kožnih presvlaka sjedišta, električnog podešavanja i lumbalne potpore. Ovo smanjenje poboljšava agilnost upravljanja automobilom.

NOVE BOJE EKSTERIJERA I UNUTRAŠNJOSTI

Nova serija GR Supra dolazi sa novim opcijama boje – Moareki Grey i Dawn Blue. Mat Moonstone White je također predstavljen, ekskluzivno za novi ručni 3,0-litarski Premium ručni model vrhunskog raspona. U kabini je dosadašnja crvena koža zamijenjena novom opcijom presvlake tamnocrvene boje, a kupci mogu pojačati sportski karakter svog automobila s ručnim mjenjačem s novim paketom Alcantara.