Posted on

STVARI KOJE NISTE ZNALI O LANCIJI DELTI INTEGRALE

Lancia Delta Integrale je i dan danas san mnogih entuzijasta, ljudi s istančanim ukusom za automobile. Ja lično, zaljubio sam se u taj automobil davno, još početkom 2005. godine, igrajući Colin McRae Rally 04. Šta se jednom sedmogodišnjaku toliko svidjelo kod naizgled jednostavnog, kockastog automobila? Pa prvenstveno, često sam s porodicom prolazio pored servisa Suada Hote koji je dvije godine ranije kupio baš Lanciu Deltu Integrale. Želio sam biti poput njega. Bilo je veoma zabavno maštati da i ja vozim Lanciu Deltu Integrale kao i on. Tako se javio fanatizam koji je kasnije postao i moj posao, pa ćemo u avgustu Suad i ja proslaviti 10 godina saradnje. A u međuvremenu, osjetio sam i ja šta znači vožnja u Lanciji Delti Integrale. Ukratko? Najdražih 5 kilometara vožnje u životu.

Po čemu je Lancia Delta Integrale tako posebna? Pa jednostavno, Lancia je oduvijek bila sinonim za reli. Modeli Fulvia, Stratos, 037 su osvajali titule i pobjeđivali širom svijeta. Sjetimo se da je jedna slabašna Lancia 037 sa zadnjim pogonom uspjela da preotme svjetsku titulu od nadmoćnog Audija Quattro s naravno, pogonom na sva četiri točka daleke 1983. godine. Nakon nje, uvedena je Delta S4 koja je obilježena tragedijom na Reliju Korzika 1986. godine kada su u nesreći stradali Henri Toivonen i Sergio Cresto.

Delta Integrale je naslijedila monstruoznu Deltu S4 koja bi sigurno osvajala titule da nije bilo nesreće. S novim pravilima, Grupa A je bila daleko pitomija i sličnija serijskim automobilima, a da bi proizvođač dobio homologaciju za reli automobil, prvo su morali napraviti 5.000 primjeraka cestovnog automobila. Lancia Delta Integrale je dominirala od starta, osvojivši četiri vozačke i šest uzastopnih konstruktorskih titula.. Do dan danas, niti jedan automobil nije nadmašio rekorde Delte Integrale i zbog toga je prozvana „reli Kraljicom“. Nakon ovog „detaljnog“ uvoda, vodimo vas na glavnu temu članka – stvari koje niste znali o Lanciji Delti Integrale.

  1. Svi su željeli Deltu Integrale pa čak i brojne poznate ličnosti

Zamislite da na današnjici neko od F1 vozača, sportaša ili bilo ko od „celebrityja“ vozi GR Yaris (pravimo paralelu jer je to jedini „cestovni-reli“ automobil u prodaji trenutno)… Veoma teško. Svi teže ka statusnim simbolima poput AMG Mercedesa, Porschea, Ferrarija, Lamborghinija itd. U vremenu Lancije Delte Integrale, poznati su vozili upravo nju! Spisak je bio prilično dug. Nismo iznenađeni što su Deltu Integrale posjedovali Didier Auriol, Miki Biasion, Juha Kankkunen i Philippe Bugalski jer su oni reli vozači, ali kada na spisku vidite F1 vozače poput Eddiea Irvinea, Gerharda Bergera i Jeana Alesija, jasno vam je o kakvom automobilu je riječ. Slavni italijanski skijaš, Alberto Tomba je takođe imao jednu koja je prodata na aukciji prije dvije godine, a modna kuća Dolce&Gabbana je takođe imala reli Kraljicu u svom posjedu.

  1. Projekat Evo 3 je bio spreman, ali odbačen od Lancije

Proizvodnja Lancije Delte Integrale je završena 1994. godine. Bruno Maggiora, jedan od glavnih ljudi u proizvodnji Delte Integrale EVO 2 je smatrao da slavni model još nije rekao svoju završnu riječ i da i dalje ima šta ponuditi tržištu, a tako i povratiti prodaju Lancije koja je drastično pala. Kreirao je projekat EVO 3 i predočio sve parametre čelnicima Lancije. Po njegovim proračunima, Delta Integrale EVO 3 bi bila daleko brža i agilnija od EVO 2 verzije. Projekat je nažalost odbačen od Lancije i tako je definitivno završen životni vijek ovog slavnog automobila. A Lancia je time sama sebi pucala u nogu…

  3. Tajni razvoj elektronskog kvačila i sistema upravljanja na obje osovine

Lancia je kroz svoju trkačku verziju Delte Integrale razvijala različite inovacije. Talijanski proizvođač je nekada slovio za inovatora, vizionara, proizvođača koji gleda u budućnost. Zamislite samo kakav kadar su imali kada su već krajem osamdesetih i početkom devedesetih razvijali elektronsko kvačilo i sistem upravljanja na obje osovine. Kako je taj izum tačno zamišljen i kako je funkcionisao, poznat je veoma malom krugu ljudi i gotovo da je nemoguće pronaći informacije o tome. Jedino što je poznato je da se testni automobil prodavao po cijeni od čak 240.000€, a sudbina testnog modela sa upravljanjem na obje osovine nije poznata. Ipak, danas smo svjedoci da sve više proizvođača koristi takav sistem na svojim skupocjenim automobilima, a među prvima koji su sličan sistem implementirali u serijskom automobilu je Renault i njihov 4Control sistem na Laguni Coupe.