Posted on

ZAŠTO JE HONDA CR-V JEDAN OD NAJSIGURNIJIH SUV MODELA NA PUTEVIMA?

Kako vozač bira automobil koji će čuvati njega, njegovu porodicu i druge putnike? Upravo ovo pitanje su britanska i švedska vlada postavile sredinom 1990-ih. A da bi odgovorili na ovo pitanje, odlučili su da odaberu primjerke najpopularnijih novih automobila i strogo ih testiraju kako bi pomogli potrošačima da prepoznaju najsigurniji izbor za svoje potrebe. Ipak ne iznenađuje da je bilo i više istraživanja od toga.

Euro NCAP osnovan je 1996. godine i nikada se u nije se ustručavao u iznošenju rezultata. Neki od najprodavanijih automobila u Evropi podvrgnuti su najčešćim vrstama ozbiljnih sudara, zatim su podaci prikupljani i analizirani, a rezultati zatim podijeljeni sa kupcima.

Euro NCAP je u svom prvom testu sedam malih hatchback modela izložio najčešćem tipu naleta sprijeda, poznatom kao „offset prednji udar“. Ovdje se dva automobila sudaraju prednjim dijelovima, sa djelimičnim preklapanjem od 40% – što znači potencijalno smrtonosni scenario. Euro NCAP test je sproveden brzinom od 40 mph. Nijedan od testiranih automobila nije dobro prošao. Jedan od njih se toliko “zgužvao” da je povučen iz prodaje. 

Danas bi ekvivalentni automobil lako prošao takav test. Poboljšanja u bezbjednosti vozila znače da će putnici biti nepovrijeđeni u nesreći koja je prije dvije decenije mogla biti katastrofalna. Zapravo, ova organizacija je to istakla tokom 2017. godine, upoređujući rezultate Honde Jazz iz 2017. godine sa Roverom 100 iz 1997. godine. Rover je test 1997. godine završio kao “zgužvana olupina”, dok je 2017. godine, Jazz prošao čak i bez polomljenog vjetrobranskog stakla. Matthew Avery, koji je sa Euro NCAP-om sarađivao od samog početka, kaže da je inicijativa u središte pažnje stavila sigurnost.

„Konkurencija je proizvođače podstakla na poboljšanje sigurnosti i počeli su da se takmiče čiji će automobili biti ocijenjeni sa pet zvezdica“.

Kako vozač bira automobil koji će čuvati njega, njegovu porodicu i druge putnike? Upravo ovo pitanje su britanska i švedska vlada postavile sredinom 1990-ih. A da bi odgovorili na ovo pitanje, odlučili su da odaberu primjerke najpopularnijih novih automobila i strogo ih testiraju kako bi pomogli potrošačima da prepoznaju najsigurniji izbor za svoje potrebe. Ipak ne iznenađuje da je bilo i više istraživanja od toga.

Euro NCAP osnovan je 1996. godine i nikada se u nije se ustručavao u iznošenju rezultata. Neki od najprodavanijih automobila u Evropi podvrgnuti su najčešćim vrstama ozbiljnih sudara, zatim su podaci prikupljani i analizirani, a rezultati zatim podijeljeni sa kupcima.

Euro NCAP je u svom prvom testu sedam malih hatchback modela izložio najčešćem tipu naleta sprijeda, poznatom kao „offset prednji udar“. Ovdje se dva automobila sudaraju prednjim dijelovima, sa djelimičnim preklapanjem od 40% – što znači potencijalno smrtonosni scenario. Euro NCAP test je sproveden brzinom od 40 mph. Nijedan od testiranih automobila nije dobro prošao. Jedan od njih se toliko “zgužvao” da je povučen iz prodaje.

Danas bi ekvivalentni automobil lako prošao takav test. Poboljšanja u bezbjednosti vozila znače da će putnici biti nepovrijeđeni u nesreći koja je prije dvije decenije mogla biti katastrofalna. Zapravo, ova organizacija je to istakla tokom 2017. godine, upoređujući rezultate Honde Jazz iz 2017. godine sa Roverom 100 iz 1997. godine. Rover je test 1997. godine završio kao “zgužvana olupina”, dok je 2017. godine, Jazz prošao čak i bez polomljenog vjetrobranskog stakla. Matthew Avery, koji je sa Euro NCAP-om sarađivao od samog početka, kaže da je inicijativa u središte pažnje stavila sigurnost.

„Konkurencija je proizvođače podstakla na poboljšanje sigurnosti i počeli su da se takmiče čiji će automobili biti ocijenjeni sa pet zvezdica“.

Procesi testiranja su veoma evoluirali, postali strožiji i sveobuhvatniji. Sada ocjenjuju aktivne sisteme  sigurnosti koji mogu pomoći u sprečavanju nesreće. Stručnjaci organizacije nedavno su ocjenjivali model Honda CR-V iz 2019. godine. CR-V je jedno od najprodavanijih SUV vozila na svijetu i naročito popularan među porodicama – što ga čini automobilom često viđenim u vožnji do škole i nazad, kao i u vožnji sa cijelom porodicom tokom vikenda.

Dakle, njegovo učešće na Euro NCAP testovima trebalo bi da ubijedi postojeće vlasnike i druge vozače da je CR-V jedan od najsigurnijih automobila u prodaji – što bi značilo maksimalni rejting od pet zvezdica. Evo kako štiti svoje i druge putnike.

Snaga u brojkama.

Nakon testova, Euro NCAP je dao izjavu da je putnički prostor modela CR-V ostao stabilan, a SUV je ostvario ukupnu ocjenu zaštite od pet zvezdica i 93% za odrasle.

Ali kako je Honda stvorila tako siguran automobil?

Hondini inžinjeri dizajnirali su platformu koja uključuje napredni inženjering kompatibilnosti. Jednostavno, to znači da karoserija automobila koristi mrežu povezanih konstrukcijskih elemenata za ravnomjernu raspodjelu energije.

U isto vrijeme, laki materijali sa visokim zatezanjem – što uključuje i novu generaciju čelika sa vrućim utiskivanjem, koji povećava čvrstoću i smanjuje težinu – pomogli su da se stvori šasija lakša od prethodne generacije CR-V, sa poboljšanjem od 35% kada je riječ o tvrdoći savijanja i povećanju torzijske krutosti za 25%.

Bezbjednost za sve

Čest slučaj sa novim automobilima je da vozači moraju da plate dodatno kako bi i sigurnosne funkcije bile ugrađene, dok Honda vjeruje u parolu “Bezbjednost za sve” zbog čega je nekoliko aktivnih i pasivnih sigurnosnih sistema dio standardne opreme u svim varijantama CR-V modela.

To je pristup koji se ogleda i u Euro NCAP testovima. Šest vazdušnih jastuka pomaže pri zaštiti u slučaju sudara. Ali, nadamo se da će CR-V paket naprednih sistema aktivne bezbjednosti i tehnologija pomoći vozaču da izbjegne sudar na prvom mjestu.

Takozvani Honda Sensing, najnoviji senzori – koji sadrže prednje i zadnje radarske jedinice, kameru na vjetrobranskom staklu i ultrazvučne sisteme – rade kao dodatni par očiju i imaju sposobnost da upozore i pomognu vozaču u slučaju da opasnost bude uočena ispred vozila, sa bočne ili čak zadnje strane. Oni su osigurali da CR-V postigne impresivnih 76% u kategoriji Euro NCAP-ove sigurnosne asistencije.

Kako Euro NCAP testira aktivne sigurnosne sisteme?

Različiti sigurnosni sistemi na CR-V modelu su bili oprobani – počevši od upozorenja na sudar i sistema kočenja za ublažavanje sudara. Oni mogu otkriti opasnost i pružiti zvučna i vizuelna upozorenja, prije nego što primjene kočenje u slučaju nužde ako je potrebno. U daljnjim testovima su i inteligentnom sistemu ograničavanja brzine i prelaska u drugu saobraćajnu traku dodijeljene najviše ocjene.

Da bi osigurao robustan postupak ispitivanja, Euro NCAP svaki model provodi kroz istu grupu mjerenja. Oni posmatraju koliko dobro elektronski bezbjednosni sistemi automobila reaguju na potencijalnu opasnost, poput pješaka koji izlazi na put, biciklista na putu ili drugog vozila koja se zaustavlja ispred.

Korak dalje

Postoje dodatne karakteristike modela Honda CR-V koje nisu testirane u Euro NCAP testovima, ali pomažu u sigurnosti vozača i njihovih putnika.

Na primjer, informacije o slijepoj tački (dostupne samo u određenim varijantama) koriste radar za otkrivanje vozila koja su možda skrivena u slijepoj tački i upozoravaju na njih, što je korisna karakteristika prilikom promjene traka u gradu, na glavnim putevima ili tokom preticanja.

Svako ko je ikada morao da izađe iz parking mjesta u prometnom tržnom centru takođe će umjeti da cijeni Cross Traffic Monitor. Ovaj sistem koristi radarske senzore usmjerene ka nazad kako bi upozorio vozača da se približava vozilima koja se kreću unazad, a može i samostalno da aktivira kočnice kako bi se izbjegao sudar. Ovome je dodata pametna kamera za vožnju unazad, koja se može prebacivati između prikaza od 130 do 180 stepeni, ili čak iz ptičje perspektive, kako bi pomogla u provjeri okruženja i izbjegavanju ogrebotina prilikom parkiranja – ili još nečeg goreg.