Posted on

ZBOGOM RENAULT SPORT: PRISJEĆANJE NA NAJBOLJE MODELE

Nakon 46 godina, došlo je vrijeme da kažemo zbogom Renault Sportu. Odjeljenje koje je nastalo 1976. godine spajanjem Alpinea i Gordinija, iznjedrilo je mnoge vrhunske sportske modele koji su postavljali rekorde na stazama širom svijeta. Pored cestovnih modela, Renault Sport se bavio i pripremom reli i touring automobila koji su bili veoma uspješni u svojim kategorijama. Čist, iskren karakter i vozačko iskustvo su razlozi zbog kojih je teško prihvatiti činjenicu da ova slavna oznaka odlazi u prošlost. Ipak, ostaju samo najljepše uspomene i legendarni modeli kojih ćemo se uvijek rado sjećati.

Renault Clio Sport 172 / 182

Renault je imao običaj da u nazivu modela Clio Sport doda i trocifreni broj. Taj broj je označavao snagu tog automobila, a bio je i svojevrstan znak raspoznavanja generacija. Kako je u prvoj generaciji Clio nosio oznake 16s i Williams u svojim sportskim izvedbama, ovo je bila prva generacija koja nosi R.S. oznaku. Ovo je bio ujedno i prvi cestovni auto koji je Renault Sport napravio. Vizuelno se značajno razlikovao od „običnog“ Clia, imao je drugačije branike, a dolazio je i na posebnim OZ F1 felgama. Pod haubom se nalazio potentni 2.0 litarski F4R atmosferski motor koji je ovaj automobil pokretao od 0 do 100 za samo 7,3 sekundi i postizao veoma visoku maksimalnu brzinu od 224 km/h, a uračunamo li masu od samo 1.065 kg, ovaj automobil je bio izuzetno agilan i spretan u krivinama. U redizajniranoj izvedbi koja je predstavljena 2004. godine, Clio je dobio još 10 KS, nove posebne felge, ksenon svjetla i dvostruke završetke izduvnog sistema u Cup verziji.

Renault Clio V6

Renault je bio „luckast“ povremeno. Sjetimo se Espacea sa monstruoznim V10 motorom i bolida Formule 1… Taj automobil nikada nije ušao u serijsku proizvodnju, što je i razumljivo. Ipak, Renault nije odustao od koncepta središnje smještenog motora i pogona na zadnje točkove. Alpine A110 i 310 su ostali daleko u prošlosti kao modeli sa zadnjim pogonom i motorom u sredini. Dakle, bio je potreban neki novi „junak“. Odabrali su Clio druge generacije. Trolitarski atmosferski V6 motor s 24 ventila je smješten u malenog Clia, pogon je prebačen straga i dobili smo monstruozni Clio. Napravljeno je svega 3.000 primjeraka, a nasljednik nikada nije napravljen.

Renault Megane R.S. R26.R

Zlatne godine Renault Sporta i njihov izlazak iz sjene je pokrenuo upravo pomenuti Clio 172/182, kao i Clio V6. Model koji je „zacementirao“ izuzetno status ozbiljnog igrača Renault Sporta na tržištu hot hatch automobila je Renault Megane R.S. prve generacije, a zasnovan na drugoj generaciji Meganea. Automobil je koristio 2.0 litarski F4RT turbo benzinski motor koji je u standardnoj izvedbi isporučivao 225 KS. 2005. i 2006. godine, Renaultov F1 tim je osvojio duplu krunu u Formuli 1 s Fernandom Alonsom pa je tako nastala najekstremnija izvedba Meganea R.S. do tada, u čast velikih uspjeha tima. R26.R je bio baziran na standardnom R26 koji je imao 230 KS i 310 Nm obrtnog momenta, ali ono što R26.R čini ekstremnijim je masa koja je manja za 123 kg, što je postignuto odstranjivanjem zadnjih sjedišta, suvozačevog zračnog jastuka, klima uređaja, svjetala za maglu i radio/CD plejera kao i sistema ozvučenja. Rezultat je prokleto brz automobil koji je proizveden u samo 450 primjeraka koji je „uništio“ sve ostale hot hatch automobile iz tog vremena na Norschleifeu s vremenom kruga od 8 minuta i 16 sekundi.

Renault Clio Sport 197

Nakon izvrsnog Clia 182, Renault Sport nije smio razočarati s novom generacijom. Pod haubom je ponovo bio 2.0 F4R motor, ali ovoga puta s 15 KS više i sada je raspolagao sa 197 KS na prednjoj osovini. Nešto veća karoserija je kompromitovala maksimalnu brzinu ovog automobila koja je sada iznosila 216 km/h, ali se Clio Sport sada još više isticao s velikim difuzorom i po dvije cijevi izduvnog sistema s lijeve i desne strane. Ova generacija je poslužila kao baza za vrhunski reli automobil, Clio R3 koji je na trkačkom gorivu isporučivao čak 252 KS, a koristio je isti motor, samo s mnogo više modifikacija, a za prenos snage je bio zadužen šestostepeni sekvencijalni mjenjač.

Renault Megane R.S. 250/275

Jesmo li naučili? Trocifreni broj u nazivu označava snagu automobila. Upravo s tom snagom je raspolagao novi Megane R.S. kada je predstavljen 2010. godine. Opsesija „Zelenim paklom“ nije prestala još od vremena R26.R pa su tako poslali i svoj novi Megane R.S. na milost i nemilost najbrutalnijoj stazi na svijetu. Megane se ponovo vratio s rekordom koji je sada iznosio 8:07.970. Facelift ove generacije je stigao 2014. godine, a sa faceliftom se povećala i ergela pa je novi Megane R.S. raspolagao s 275 KS. Sve vrijeme, u upotrebi je 2.0 F4R turbo motor. Ovoga puta, Megane R.S. u Trophy-R varijanti je „uništio“ konkurenciju s vremenom od 7:54.360, što ga čini prvim Meganeom koji je vozio Nordschleife ispod osam minuta. U verziji prije facelifta, Renault Sport je spremio i Megane 265 Cup Red Bull RB7 Edition u čast uspjeha koje je Renault postigao s Red Bull Racingom u Formuli 1. Proizvedena su 522 primjerka, a bio je upečatljiv zbog unikatne Etoile crne boje i žutih detalja poput lip spojlera, kućišta bočnih retrovizora, ali i masivnih 19-inčnih Steeve felgi i crvenih Brembo kočionih kliješta.

Renault Clio Sport 220 EDC Trophy

Renault je najbolje sačuvao za kraj. Četvrta generacija Clia je bila posljednja u kojoj je bio dostupan Clio Sport. Umjesto starog 2.0 atmosferskog F4R motora, Clio Sport je dobio 1.6 litarski turbo motor koji je u standardnoj izvedbi isporučivao 200 KS, ali u najjačoj Trophy izvedbi, snaga je iznosila 220 KS. Šestostepeni manuelni mjenjač je zamijenjen EDC automatskim mjenjačem koji su razvili inžinjeri Renault Sporta. Bio je to labuđi pjev Clia Sport, ali kakav…

Renault Megane R.S. Trophy-R

Niti jedna odluka ne dolazi preko noći. Renault je vjerovatno davno odlučio da ugasi Renault Sport odjeljenje, ali su nam zaista najbolje ostavili na kraju. Posljednji Clio Sport je bio izvrstan, a tek Megane R.S. U borbi za tron Nordschleifea, Renault Sport je kreirao Megane R.S. Trophy-R koji je koristio 1.8 TCe motor i manuelni šestostepeni mjenjač. Stari recept koji su primjenili kod R26.R, iskorišten je i za najekstremniji Megane R.S. ikada. Zadnja sjedišta su odstranjena, masa je smanjena koliko god je to bilo moguće i napravljena je zvijer koja je postavila rekord u klasi hot hatch automobila koji će biti teško nadmašiti. Naravno, govorimo o automobilima s prednjim pogonom. S krugom od 7 minuta, 40 sekundi i jednom desetinkom, Renault Sport se na najbolji način pozdravio i oprostio već 2019. godine.

Sada je došlo vrijeme da se pozdravimo s ovim slavnim odjeljenjem i zahvalimo se svakom uposleniku koji nam je sve ove godine pružao ovakve automobile i učinio sportsku vožnju pristupačnom. Ne zaboravimo, Renault Sport modeli, iako su uvijek bili u vrhu po pitanju performansi, bili su dosta pristupačni i imali su relativno široku publiku.

Merci Renault Sport, au revoir!