Posted on

INTERVJU: VILIAM PRODAN – WRC JE NAJVEĆI HRVATSKI SPORTSKI PROJEKT IKADA

Viliame, dobro nam došao! Drago nam je ugosititi te, barem virtuelno. Prvenstveno, čestitamo ti na prvoj tituli prvaka Hrvatske u generalnom plasmanu. 2021. godina je za tebe bila veoma lijepa, da li smatraš da je upravo prošla sezona bila jedna velika odskočna daska za budućnost?

Još bolje Vas našli. Pa prošlu natjecateljsku sezonu možemo nazvati  vrlo uspješnom, iako nakon Croatia rallyja nije mirisalo na dobro. Na  kraju je sezona završila naslovom državnog prvaka te nastupom na dva WRC  natjecanja. Zadovoljni definitvno bez obzira na peh na domaćem WRC
natjecanju. Da li je bila odskočna daska ne znam odgovor, možda ćemo više znati po završetku 2022.

Vozio si Reli Monte Karlo. Ne samo da si vozio, već si i došao i do cilja najprestižnijeg relija na svijetu. U jednom momentu si držao četvrto mjesto, ali je već na trećem brzincu pukla guma i počeo si ponovo „proboj“  i stigao do sedmog mjesta klase RC4. Možeš li nam ukratko opisati kakav je osjećaj voziti taj reli i doći na ciljnu rampu?

Pa vjerujem da je nastup na reliju Monte Carlo san svakog  automobiliste koji bar jednom u životu stavi kacigu na glavu te sveže zaštitne pojaseve. Za nas je to bilo jedno veliko iskustvo i ostvarenje
dječačkog sna. Moram priznati da smo imali vrlo malo vremena za pripremu (samo dva mjeseca), ali smo uspjeli sve odraditi, te spremni doći na start natjecanja. Još teža okolnost je bila Covid regulativa, koja nam je kao i ostalim natjecateljima dodatno otežavala situaciju. Već nakon prva dva brzinska ispita vidjeliu smo da možemo parirati najboljima, te smo nakon prvog dana imali četvrto mjesto klase RC4 (Rally4 automobili), no stvari su krenule nizbrdo u noći s četvrtka na petak kada je pao snijeg, a niske temperature su zaledile novonastale padaline tako da su se brzinci pretvorili u klizalište, a da stvar bude još gora, bušili smo gumu na prvom brzincu u petak te izgubili 5-6 minuta koje je nemoguće nadoknaditi za proboj u vrh. Sve u svemu, unatoč pehu, zadovoljni smo svojim premijernim nastupom na WRC natjecanju, a ugledati ciljnu rampu usred Monte Carla neopisiv je osjećaj.

Sezonu Šampionata Hrvatske si odradio „furiozno“. Na četiri relija si ostvario četiri pobjede, Fiesta Rally4 je bila besprijekorna osim na jednom reliju koji se zapravo nije ni bodovao za Šampionat, ali sigurno ostaje žal što je baš tada otkazala poslušnost. Naravno, to je WRC Reli Hrvatska. Koliko si zapravo bio razočaran što na svom terenu nisi mogao pokazati svoj puni potencijal?

Da, nakon spomenutog razočaranja na WRC-u u Zagrebu, odlučili smo se  za nastup na prvenstvu Hrvatske gdje smo u 4 natjecanja uzeli isto toliko pobjeda te se po prvi puta okitili naslovom državnog prvaka u ukupnom poretku. A sa nastupom na WRC-u u Zagrebu bili smo razočarani,
kako mi tako i cijela automobilistička nacija koja je bila uz nas, ali nam popravni ispit slijedi već za dva mjeseca te se nadamo puno boljem rezultatu na kraju.

Bavljenje automobilizmom je izuzetno skupo. Vozač tvog kalibra bi svakako trebao biti u automobilu Rally2/R5 specifikacije. Vozio si tri različita modela, pokazao da si jako brz i konkurentan, ali nažalost u tom momentu karijere nisi naišao na odgovarajuću podršku. Na svu sreću, od prošle godine „u pomoć je pritekla“ Ina. Koliko ti znači njihova podrška u ovoj fazi karijere?

Bavljenje autosportom na visokoj i konstantnoj razini iziskuje jako  puno životnog odicanja, kako finansijskog tako i ostalog. Bilo bi nam svakako draže nastupati sa Rally2 automobilom, ali u ovom trenutku to je zapravo nemoguće. Bio bi izvediv nastup na WRC-u u Zagrebu ili u Prvenstvu Hrvatske, ali naši planovi su i jedno i drugo pa smo se opredijelili na kvalitetan program nastupa sa Rally4 automobilom. Što se tiče Ine, svakako mi je čast biti dio te sportske porodice, a s druge strane je puno lakše zatvarati situacije kad takva kompanija stoji iza nas. Hvala INA.

Za novu sezonu si promijenio automobil. Od ove godine radiš sa Šipoš Racingom koji će ti spremati Renault Clio Rally4. Za razliku od prošlog automobila, Clio ima četiri cilindra i 300 kubika više. Da li si već testirao automobil i šta nam možeš reći o Cliu?

Da, za novu sezonu smo se odlučili za promjenu tunera te smo u dogovoru sa sponzorima i partnerima osnovali potpuno hrvatski CRO Rally team, a za tehničku podršku zadužen je Šipoš racing iz Zagreba. Nakon dugogodišnje suradnje sa Slovenskim OPV Racingom, za kojeg imamo samo riječi hvale i koji je godinama stajao iza naših najvećih uspjeha, nije bilo lako napraviti ovaj potez, ali se nadamo da će i naš Cro rally team biti jednako uspješan kao i OPV do sada. Što se automobila tiče, nakon sezone smo svakako htjeli promjenu te je odluka pala na Renault koji je po specifikacijama nešto konkurentniji od Forda, ali to tek moramo dokazati na brzinskim ispitima. Na prvim testovima, automobil je pokazao zaista jake performanse. Veselimo se prvim trkaćim kilometrima.

Uz osam titula u klasi i jednu titulu generalnog plasmana, iza sebe imaš veoma bogatu karijeru koja je počela 2007. Koji je tvoj krajnji cilj koji želiš ostvariti prije nego se povučeš iz aktivnog bavljenja relijem?

Pa kad bi mi te 2007.godine netko bio rekao da ćemo toliko postići u sportskoj karijeri, rekao bih mu da je lud, ali eto, uspjeli smo. Uz podosta titula u klasama, tituli u generalnom poretku u reliju, imamo i jednu nama vrlo dragu, a to je naslov prvaka Mitropa rally kupa 2013. godine u konkurenciji 2WD automobila sa Citroenom C2R2 Max. Taj naslov nam je tim draži što je ostvaren nastupima na slovenskim, talijanskim, njemačkim i austrijskim brzincima koji su nam do tad bili apsolutna  nepoznanica. A za dalje, imamo u planu još puno toga, mladi smo!

Svoju karijeru si bazirao na reliju, međutim, povremeno smo te mogli vidjeti i na brdskim trkama. Najčešće je bio tvoj „domaći“ Buzet, ali smo te imali priliku gledati i u Cazinu. Tu trku smo vozili obojica i meni je ostala u veoma lijepom sjećanju, a kakve tebe uspomene vežu za nastup na „Krajiškoj zmiji“?

Prije moje relijaške karijere, nastupi su mi se bazirali na brdskim trkama. Pamtim naslov državnog prvaka u grupi N 2008.godine sa Hondom Civic kao i nekoliko nastupa na prvenstvu Europe u Njemačkoj, Austriji, Sloveniji te mom Buzetu na kojem sam ostvario mnoge pobjede. Za nastup u  Cazinu smo se odlučili sasvim slučajno i na brzinu te smo za tu prigodu iznajmili VW Polo Proto WRC od slovenskog tunera Darka Peljhana. Moram priznati da mi se staza jako dojmila, kao i cijeli event te ću se sigurno vratiti da još malo poboljšamo rezultat s obzirom da je te godine Polo bio još u fazi razvoja te smo imali dosta problema.

U svojoj karijeri si vozio dosta automobila. Krenuvši od Peugeota 106, Honde Civic Type R, Citroena C2 R2, Renault Clia R3, Peugeota 208 R2 i 208 R5, zatim Ford Fieste R5, Škode Fabie R5 i na kraju došavši do Ford Fieste Rally4. Koji od tih automobila ti je bio najdraži?

Da, dosta je tu bilo različitih volana u rukama, ali ako moram birati onda svakako Fabia R5, taj automobil bih mogao voziti 24 sata na dan! Iako moram priznat da su i Fiesta R5, Hyundai R5, kao i Fiesta Rally4, te sada Clio Rally4 jako zabavni automobili.

Ustanovili smo, novi automobil, stari suvozač. Zajedno sa Zoranom Raštegorcem krećete ponovo u napad na koje šampionate?

Zoran Raštegorac Frik i ja smo krenuli u sportski put još 2016. godine kada smo nastupali na prvenstvu Italije te se ta “veza” proteže do danas. Ova sezona će nam biti sedma u nizu te nema nikakvog razloga da se ne nastavi i dalje. Frik je jedan od najiskusnijih i najboljih hrvatskih suvozača te svakako osebujna ličnost hrvatskog autosporta. Plan za ovu sezonu je nastup na nacionalnom prvenstvu te na WRC utrci u Zagrebu. Možda ubacimo i još neki europski nastup.

 Prije nekoliko dana, javnosti je obznanjeno da je Hrvatska potpisala trogodišnji ugovor s WRC promotorima i to nam garantuje da ćemo sigurno u naredne tri godine gledati WRC jurilice u Hrvatskoj. Koliko je takav projekat i događaj značajan za Hrvatsku i njeno mjesto na automobilističkoj mapi?

WRC natjecanje mogu slobodno nazvati najvećim hrvatskim sportskim projektom kojeg je ikad Republika Hrvatska imala. To nije samo sportsko i automobilističko natjecanje, već turistička i poslovna promocija države u svakom pogledu. Kraj aprila rezervirajte za put u Zagreb i okolicu, svi ste dobrodošli!

Viliame, produžili bismo još razgovor, ali zbog forme ćemo stati ovdje! Hvala ti puno što si se odazvao na naš poziv. Mi ti želimo puno sreće u novoj sezoni s novim automobilom i nadamo se da ćemo za godinu dana razgovarati o novim pobjedama i novim poduhvatima. Za kraj, tvoja poruka čitateljima AutoBuzza?

Hvala Vama na povjerenju, bila mi je čast odgovarati na pitanja i prisjetiti se lijepih trenutaka iz sad već petnaestogodišnje karijere. AutoBuzzu želim puno sreće i uspjeha te da nam se i on pridruži na WRC-U u Hrvatskoj.