Posted on

TEST - Audi SQ8 TFSI: Najbolje je sačuvano za kraj

Elektrifikacija i „downsizing“ – dvije pojave u autoindustriji od kojih većina entuzijasta strahuje i koja izaziva jednu čudnu anksioznost. Zašto? Ako bismo krenuli nabrajati spisak modela koji su otišli u historiju upravo zbog aktuelnih trendova, onda ovaj tekst ne bi imao Audi SQ8 TFSI u naslovu. Dakle, glavna zvijezda je On. Tako je, velikim slovom. Ne samo zato što je to veliki SUV iz samog vrha ponude brenda iz Ingolstadta, već zato što svojom pojavom, zvukom i performansama to svakako zaslužuje. Upravo On je jedan od posljednjih, čistokrvnih benzinskih modela sa slavnim 4.0 TFSI V8 motorom s dva turbo punjača. Naredne generacije, kako sada stvari stoje, okreću se elektrifikovanim V6 biturbo agregatima. Što je i dalje dobro, obzirom na to da u određenim modelima iz vrha ponude nekih drugih brendova možete pronaći i elektrifikovani, četverocilindarski 2.0 turbo motor.

Otišli smo ponovo predaleko od Njega, a ovako živopisan auto je šteta ne opisati i predstaviti u potpunosti. Radi se o redizajniranom modelu koji je u Bosnu i Hercegovinu stigao iznenađujuće brzo nakon svjetske premijere što je svakako indikator odličnog posla koji obavlja ekipa Audi BiH, te ne čudi što su već godinama broj 1 premium segmenta u našoj domovini. Audi nas je navikao da u redizajniranim modelima ne dobijamo velike promjene. Ovoga puta su mi zadali glavobolju, obzirom na to da je jako teško opisati opseg promjena koje su stigle s redizajnom. U Ingolstadtu veliku pažnju poklanjaju razvoju tehnologije svjetala pa su i ovoga puta otišli korak dalje i unaprijedili (već savršena) prednja i zadnja svjetla, s tim da su zadnja svjetla dobila i opciju digitalnih OLED svjetala koje personalizirate po vašoj želji. Prednja maska je sada nešto drugačijeg dizajna i bez oznake SQ8. Još jedan povod da se mase zakače za neku sitnicu, neki detalj koji je potpuno trivijalan i nebitan u vožnji i ukupnom iskustvu s vozilom. Posebnu pažnju skrećemo na iskustvo vožnje, stoga dobro zapamtite taj segment. Ponuda boja je nešto drugačija nego prije, dodane su nove boje: Čili crvena, Sakhir zlatna i Waitomo plava. Upravo je testni primjerak bio u prelijepoj nijansi Waitomo plave boje s 23“ inčnim felgama s potpisom Audi Sport odjeljenja. Enterijer je ostao manje više isti, te s ovim zaključujemo ovaj dio testa.

Sada prelazimo na ono najvažnije, a to je upravo vozačko iskustvo. Baš zbog toga kupujete SQ8, a ne standardni Q8. A kakvo je ono? Sam pritisak na dugme paljenja pokreće lavinu emocija koje izaziva moćni 4.0 TFSI V8 motor. Svojom lavovskom rikom se oglašava i želi vam dobrodošlicu u svoj enterijer i daje vam do znanja kakav doživljaj možete očekivati. Sportska sjedišta su vas nježno zagrlila i spremni ste da oslobodite puni potencijal agregata koji prema zvaničnim podacima isporučuje 507 KS uz 770 Nm obrtnog momenta. Prava čarolija započinje pritiskom na tipku „Drive select“ gdje možete da odaberete neki od modova vožnje: Individual, Efficiency, Auto, Comfort ili onaj najbolji – Dynamic. Niste kupili SQ8 da biste ga vozili u Efficiency modu, ovaj auto želi da bude vožen i da vas zadovolji. Sada ste spremni da zaboravite na stvarnost i da vašim venama poteku oktani umjesto krvi. SQ8 vas je potpuno obuzeo i sada ste postali jedno. Poveznica je papučica gasa koja sa svakim novim pritiskom na nju inicira novu reprodukciju najljepše muzike koju Audi trenutno nudi. SQ8 i pored svoje mase od 2,2 tone reaguje munjevito brzo na svaki stisak papučice i podsjeća vas da je njegovu snagu ipak potrebno poštovati, i pored niza vozačkih asistencija. Međutim, SQ8 i ja smo se brzo sprijateljili pa sam dao sebi za pravo da pređem sve granice i isključim sve asistencije i pređem u manuelni mod da bih do kraja osjetio šta ovaj automobil može. Kao neko ko se bavi automobilizom, na trkačkoj stazi morate biti u stanju da u potpunosti isključite emocije i budete 100% fokusirani na vožnju. SQ8 me savladao, a vrlo brzo je i srce nadjačalo razum. Tako je potrošnja došla i do 20 litara, ali sam ja završio vožnju sa širokim osmijehom na licu. To je ono zbog čega kupujete ovo vozilo.

Uozbiljimo se sada. Novi SQ8 nudi poboljšanja u pogledu svjetlosnih tehnologija i svježiji dizajn. Motor je ostao isti kao i prije, s tim da stičem dojam da je Audi ipak radio neka podešavanja u pogledu isporuke snage tako da je novi SQ8 veoma blizu najekstremnije izvedbe – RSQ8. Sve ostalo je ostalo manje-više isto jer nije bilo ni potrebe da se nešto mijenja. Audi je već 2018. napravio odličan posao kojim su otišli daleko ispred vremena, a kupci su itekako zadovoljni ovom formulom, što se jasno vidi i na cestama širom BiH, jer je Q8 i njegove izvedbe jako zastupljen i tražen model. Eksterijer je sada još agresivniji nego što je bio (ako je to moguće kada je ovaj model u pitanju). Pohvalno je što su u paletu boja dodali nijanse crvene, plave i zlatne boje jer na današnjici sve je manje automobila u nekoj boji, a da to nisu crna, bijela, siva ili srebrena. Ono što meni lično smeta, a nije izostanak oznake na masci je grafika infotainment sistema. Naime, kada vam se na ekranu ispred vas ili na središnjem ekranu infotainment sistema pokaže ikona automobila, primjetit ćete da je u upotrebi ostao model prije facelifta. Je li bilo toliko teško zamijeniti to? Naravno, moram naći neku manu na vozilu, inače bih mogao dobiti optužbe da je tekst pristrasan ili plaćen od strane Audija. Ipak, SQ8 vas vodi ka čistoj emociji, što ne znači da ovaj automobil ne možete koristiti i na racionalan način. Zračni ovjes vam daje mogućnost da potpuno odignete vozilo na visinu od 20,9 cm što vam je sasvim dovoljno i za vožnju izvan asfaltirane ceste. Ukoliko češće praktikujete takvu vožnju, onda vam preporučujemo felge manjih dimenzija, kako biste opuštenije gazili teren bez straha od oštećenja. Što se potrošnje tiče, SQ8 nije najštedljiviji auto. On je sportaš i na to budite spremni. Ukoliko vozite razumno, njegova potrošnja u gradu bi mogla iznositi oko 14-15 litara koliko sam uspio spustiti u nekoliko navrata, što ne znači da ne bi mogla i niže ukoliko biste bili strpljiviji sa papučicom gasa. Ja ipak nisam bio pa sam više želio uživati u jednom ovakvom automobilu koji uz RS6 Avant GT i nadolazeći RSQ8 predstavlja trojac kojeg ćemo upamtiti kao labuđi pjev ovog V8 motora.

Tehničke karakteristike:

Model: Audi SQ8 TFSI quattro Tiptronic
Motor: 4.0 TFSI V8, biturbo, benzin
Snaga: 373 kW/ 507 KS
Mjenjač: osmostepeni, automatski Tiptronic
Pogon: quattro (sva četiri točka)
Dimenzije (DxŠxV): 4.992 mm x 1.995 mm x 1.678 mm
Međuosovinsko rastojanje: 2.998 mm
Zapremina prtljažnika: 605/1.755 l
Ubrzanje 0-100 km/h: 4,1 sekundi
Maksimalna brzina: 250 km/h
Potrošnja goriva:
-u gradu: 14,6 l/100 km
-na otvorenom: 10,7 l/100 km
-kombinovano: 12,6 l/100 km

Cijena osnovnog modela: 238.202 KM
Cijena testnog primjerka: 269.000 KM