Posted on

TEST: AUDI E-TRON SPORTBACK 55 QUATTRO S LINE: „PLUS SIZE“ SPORTAŠ NA STRUJU!

Elektrifikacija je termin s kojim smo se već davno upoznali. Mnogi svjetski automobilski brendovi su već davno započeli istu, razvijajući svoje prve hibridne automobile, a kasnije bi tu tenhologiju i iskustvo prenosili na jedan viši nivo i pravili potpuno električne automobile. Audi je svoj elektrifikacijski put počeo davno, osjetivši puls tržišta i trendove koji će vladati u budućnosti. Kao neko ko prati automobilizam s velikom pažnjom, sjećam se prvih Audijevih LMP1 prototipova koji su nosili E-Tron oznaku. Upravo E-Tron oznaka je označila odlazak TDI motora u historiju u njihovim trkačkim automobilima i dolazak hibridne pogonske jedinice. Nekoliko godina kasnije, stigli su prvi potpuno električni Audijevi modeli koji nose upravo tu oznaku, E-Tron. Kada su isprva predstavljeni javnosti, pomislili smo „ma to će biti ekskluziva samo za odabrane“, a ni trepnuli nismo i evo nas za volanom jednog takvog primjerka čija je prodaja u Bosni i Hercegovini uveliko počela.

Na test nam je stigao najekskluzivniji, najskuplji i najsnažniji automobil u historiji portala. I meni samom, bio je ovo najsnažniji serijski automobil koji sam vozio. Iako sam bio upoznat s električnim automobilima već od ranije, E-Tron Sportback pokazuje koliko su zapravo električni automobili uznapredovali u odnosu na 2018. godinu kada sam imao prvi dodir s njima. Naravno, ne mogu porediti model koji sam tada vozio s ovim, obzirom na to da je E-Tron Sportback model premium brenda, dok sam 2018. vozio Volkswagenov e-Golf, model koji ipak važi za narodni auto. Ipak, E-Tron pokazuje da električna budućnost ne mora nužno biti „svemirskog“ dizajna te da automobili mogu i dalje mogu biti lijepi i elegantni, a istovremeno veoma efikasni. To je nešto što bi neki drugi brendovi mogli usvojiti i prepisati od Audija.

Audi se nije odrekao svog potpisa – masivna singleframe maska je i dalje tu, ali ona više nije u službi hlađenja motora pošto konvencionalnog motora ni nema, već je postala svojevrstan aerodinamički dodatak koji je tek djelimično otvoren, dok je većim dijelom to postao modelirani „poklopac“ koji usmjerava zrak koji udara u prednji kraj automobila. S Line modeli, kao i ovaj testni, imaju određene vizuelne izmjene u odnosu na modele bez tog paketa. Jasno vam je da ćete S Line modele prepoznati po drugačijim branicima, ukrasnim oznakama na karoseriji, a tu su i masivni točkovi koji definitivno poboljšavaju vozne karakteristike automobila. Precizniji je, direktniji i krući, pa ove modele ne bih preporučio osobama koje su sušta suprotnost od mene i koji žele mekši i udobniji automobil. Za mene, S Line modeli su idealni pošto ne morate izdvojiti veliku svotu novca za neki S ili RS model da biste imali vozački orijentisan automobil.

E-Tron Sportback na fotografijama ne izgleda kao posebno velik automobil. Međutim, tek kada ga „lično“ upoznate, shvatite o kakvoj „grdosiji“ se radi. I već po preuzimanju automobila javile su se neke predrasude i sumnje u ovaj automobil, obzirom na to da pored svojih vanjskih dimenzija ima i čak 2.700 kg, očekivao sam jedan lijeni terenac koji je nezgrapan u gradskoj vožnji. Međutim, nisam mogao više biti u krivu. U gradu, nije ništa manje okretan od npr. A3, dok je parkiranje i vožnja u uskim gradskim ulicama zaista „smiješna“ zahvaljujući veoma dobroj preglednosti, a i brojnim vozačkim asistencijama koje prate vaše vozilo sve vrijeme dok se vozite.

Izvana, E-Tron Sportback je „pravi“ Audi. Kao što smo već rekli, singleframe maska je i dalje tu, LED potpis sprijeda i straga prati ostatak Audijeve ponude modela, a elegantna coupe silueta zaista ovaj automobil čini atraktivnijim od „standardnog“ E-Trona koji dolazi u uobičajenoj formi terenca. Dakle, ako želite nešto dinamičniji i atraktivniji izgled, birate Sportback u kombinaciji s S Line paketom opreme. Za bolje vozne karakteristike, preporučujemo iste 21-inčne felge, a ukoliko vam je udobnost ipak prioritet, onda vam je bolje da izbjegnete S Line paket i odaberete nešto manje točkove s većim profilom guma.

Enterijer automobila je skoro u potpuosti digitalan. Zašto pored svih mogućih ekrana kažemo da je skoro u potpunosti digitalan? Pa zato što nije imao virtuelne retrovizore / kamere koje prate šta se dešava iza vas i prikazuju vam na malim ekranima u vratima. Šta reći za Audijev MMI? Intuitivan, jednostavan za korištenje, pa čak i za nas koji nismo ljubitelji touch kontrola. Obzirom na to da je za svaku komandu na ekranu potrebno zadržati prst i osjetiti vibraciju, recimo da je Audi zadovoljio i nas koji smo ljubitelji fizičkih tipki pa barem pomoću te vibracije znamo i bez gledanja da smo odabrali neku opciju. Audi nije brend koji štedi na materijalima kada je enterijer u pitanju pa zaista imate osjećaj premium automobila – bilo bi jako loše da za ovaj novac nemate to…

Izuzetno je prostran. Prostor u kabini je dovoljno dobro raspoređen, a i gabariti automobila pogoduju ugodnom osjećaju u kabini. I ma koliko mi lično bili u jednoj mjeri „hejteri“ coupe SUV-ova, polako nam se podvlače pod kožu i shvatamo da uopšte nisu tako loši kako smo isprva mislili. Prostor za glavu ipak nije toliko kompromitovan radi siluete coupea, a samim tim znači da nazad mogu sjediti i odrasle osobe, a ne samo djeca. Prtljažnik od 615 litara možda nije nešto što očekujete od ovolikog automobila. Ipak, realnost je da je sasvim dovoljan, a mogao bi biti veći da baterije „pojele“ nešto prostora. Ali hej, 615 litara… Pa ko ispuni to do kraja? Dobro, ispuni naš kolega. Njemu bi čak i šleper bio mali kada krene na odmor. Sve u svemu, E-Tron Sportback nema mane. Za sada.

Trudimo se slijediti naš uobičajeni šablon pisanja testa. Sada je red na motor. Ovoga puta ne govorimo o kubikaži, tipu goriva, čak ni mjenjaču. Elektromotor koji pokreće ovu „grdosiju“ od 2,7 tona ima maksimalnu snagu od 408 KS i obrtni moment od 664 Nm. Čak i u ovako teškom automobilu, osjetite izuzetno ubrzanje, vaš krvotok mijenja smjer i unutrašnji organi se lijepe za kičmeni stub. Da, ovaj automobil je brutalan u svom ubrzanju. Što se dometa tiče, obzirom na to da smo nakon četiri godine imali električni auto na testu, postigli smo nešto lošiji rezultat. Umjesto očekivanog dometa od 452 km koliko Audi deklariše u specifikaciji, mi smo uspjeli preći 438 km s jednim punjenjem. Uz malo privikavanja na funkcionisanje automobila i jača kočenja koja doprinose rekuperaciji električne energije, sigurni smo da bismo uspjeli čak i nadmašiti fabričke brojke. Maksimalnu brzinu nismo željeli ispitivati, obzirom na to da legalan način nije moguće u BiH. Za nju, Audi kaže da je limitirana na 200 km/h. Zapravo, upravo smo se sjetili jedinog legalnog mjesta gdje bismo to mogli isprobati. Možda je malo kasno, a možda se možemo nadati da će Miran zaboraviti da nam je već davao automobil na test. Smislit ćemo već nešto, ali E-Tron Sportback mora stići do autodroma u Zalužanima!

Dakle, ono što smo naučili na ovom testu. Audi je ozbiljno shvatio elektrifikaciju, ali se i dalje pridržavaju svog DNK. Osim što ga uopšte ne čujete, ni po čemu ne biste mogli reći da je ovo električni automobil. Trebamo biti realni i reći da električni automobili i nisu baš naročiti „ljepotani“, ali Audi je dokazao da to itekako mogu biti. E-Tron Sportback u S Line paketu je nešto krući i tvrđi, ali i sportskiji, dok u nižim paketima zasigurno nudi bolju udobnost (visoki profil guma, sportski ovjes ne idu u prilog udobnosti). Prtljažni prostor je manji od očekivanog, ali za električni automobil sasvim dovoljan – 615 litara. Infotainment sistem je lagan za upotrebu i bez skretanja pogleda sa ceste. Niz sistema asistencije, kao i sigurnosnih sistema vam pomaže da ovaj automobil vozite bez imalo brige. Domet – nije kao k modelaod Teslinih, ali ste barem bez brige da vaš auto neće odlučiti da aktivira samouništenje. Dakle, E-Tron se neće zapaliti sam od sebe, a autopilot vas neće „zakucati“ u neki drugi auto. Sve u svemu, od nas čista desetka!

Tehničke karakteristike:

Model: Audi E-Tron Sportback 55 quattro S Line
Motor: elektromotor
Snaga: 300 kW/ 408 KS
Mjenjač: jednostepeni
Dimenzije (DxŠxV): 4.902 mm x 2.043 mm x 1.616 mm
Međuosovinsko rastojanje: 2.928 mm
Razmak od tla: 172 mm
Zapremina prtljažnika: 615/1.665 l
Ubrzanje 0-100 km/h: 5,7 sekundi
Maksimalna brzina: 200 km/h (limitirano)
Potrošnja el.energije:
-kombinovano: 25,9–21,5 kWh/100 km

Cijena osnovnog modela (Basic paket opreme): 154.252 KM
Cijena osnovnog modela (S Line paket opreme): 161.250 KM
Cijena testnog primjerka: 216.516 KM