Posted on

AUTOBUZZ SPECIJAL: ŠKODA OCTAVIA A8 I NJENE IZVEDBE

Već dugi niz godina, Škoda Octavia je češki bestseller. Stoga, nije iznenađenje da Škoda svojim kupcima nudi široku paletu izvedbi ovog modela sa najrazličitijim verzijama pogonskih jedinica i paketima opreme. Nova Octavia je prva u historiji koja će imati i svoju elektrifikovanu verziju, a u nastavku teksta ćete upoznati sve do sada predstavljene verzije Škode Octavie.

ŠKODA OCTAVIA RS

Potpuno nova Octavia RS je potvrda da Škoda nudi najrazličitiji spektar izvedbi svog bestsellera. Octavia RS kao nikada do sada nudi svom vozaču jedinstveno vozačko iskustvo uz nenadmašnu svakodnevnu upotrebljivost sa Simply Clever detaljima koji je čine pravom Škodom. Po prvi put, Octavia RS će osim benzinske i dizelske varijante imati i hibridnu, što je ujedno i prekretnica u historiji RS modela.

Octavia RS dolazi sa 2.0 TSI, 2.0 TDI i 1.4 eTSI motorima. Benzinska i hibridna varijanta su potpuno izjednačene po pitanju snage te obje varijante raspolažu sa 245 KS, dok varijanta sa TDI motorom nosi titulu najsnažnije dizelske Octavie ikada sa 200 KS. Shodno vašim željama, Octaviu RS možete dobiti sa prednjim ili pogonom na sva četiri točka, manuelnim ili DSG mjenjačem – na vama je da odlučite!

Svaka izvedba Octavie nosi nešto svoje po čemu je lako prepoznatljiva. Na grafici ispod možete vidjeti sve ključne detalje koji Octaviu RS čine unikatnom. Njen dinamični dizajn je naglašen crnim detaljima poput maske hladnjaka, difuzora, vanjskih retrovizora, okvirova prozora i spojlera (na sedan izvedbi). Takođe, tipske crvene kočione čeljusti se kriju iza specifičnih RS aluminijskih točkova koji dolaze u veličini od 18 i 19 inča.

HRABRI SCOUT

I dok je Octavia RS dostupna u obje karoserijske izvedbe, Škoda Octavia Scout je uvijek bila karavan. Tako je ostalo i na najnovijoj generaciji. Stari „recept“ je dodatno poboljšan, a Octavia Scout je i dalje idealno vozilo za kupce koji žele vozilo sa nešto većim klirensom, ali nisu zainteresovani za terence. Po prvi put u historiji modela, Octavia Scout je dostupna i sa prednjim pogonom. Ponuda motora je još šira nego kod Octavie RS.

Neustrašivu Octaviu Scout pokreću takođe sve tri opcije pogonskih jedinica: dizelske, benzinske i hibridne. Osnovni modeli dobijaju 2.0 TDI sa 115 KS ili 1.5 TSI sa 150 KS koji su upareni sa šestostepenim manuelnim mjenjačem i šalju snagu na sva četiri točka. Novost u ponudi je 1.5 TSI e-TEC hibridni agregat koji snagu šalje na prednje točkove, a dolazi sa sedmostepenim DSG automatskim mjenjačem. U vrhu ponude se nalaze 2.0 TSI (190 KS) i 2.0 TDI sa 150 ili 200 KS, a dostupni su isključivo sa pogonom na sva četiri točka i sedmostepenim DSG-om.

Za razliku od standardnog modela, Škoda Octavia Scout ima 15 milimetara viši klirens i specifične „mišićave“ detalje koji su postali karakteristično obilježje Scout modela. Kompletna karoserija je zaštićena mat crnom plastikom, a kombinovana je sa srebrenim površinama poput prednjeg i zadnjeg lipa na braniku, vanjskih retrovizora i krovnih nosača. Enterijer je takođe dobio čvršći i atraktivniji izgled sa SCOUT oznakama i ThermoFlux presvlakama sjedišta.

PUNJIVI I BLAGI HIBRID – OCTAVIA iV

Kao što već ranije rekli, Octavia je po prvi put dostupna kao hibridni model. Noseći oznaku iV, Octavia hrabro korača ka elektrifikaciji koja je postala neizostavni dio ponude svakog modela. Pogonska jedinica iz Octavie RS iV je koncipirana tako da ima autonomiju od 60 kilometara koristeći isključivo električnu energiju, a i dalje nudi dovoljno velik i praktičan prtljažnik 450/490 litara (sedan/karavan).

iV modeli koriste bateriju kapaciteta 37 Ah i i mogu spremiti 13 kWh električne energije. Emisija CO2 iznosi svega 30 grama po kilometru, što Octaviu iV svrstava među modele koji zadovoljavaju nove, najrigoroznije Euro 6d standarde po pitanju emisije štetnih gasova. Svoju Octaviu iV možete puniti i na kućni priključak, a konektor je smješten ispred prednjih lijevih vrata.

Kupci zainteresovani za hibridne modele mogu izabrati i Octaviu sa e-TEC motorom. Radi se o blagom hibridnom pogonu koji koristi električni sistem od 48V. U tom sistemu, elektromotor pomaže motoru SUS u određenim režimima rada, a cilj je ušteda goriva i samim tim manja emisija CO2. Baterija je smještena ispod suvozačevog sjedišta i puni se u potpunosti rekuperacijom. Potrošnja goriva je manja do 0,4 litra po kilometru sa e-TEC motorom. Radi se o 1.5 TSI e-TEC motoru sa 150 KS koji je uparen sa sedmostepenim DSG automatskim mjenjačem.