Posted on

MERCEDES PREDSTAVIO NAJSNAŽNIJI SERIJSKI AMG IKADA: AMG GT63 S E PERFORMANCE

Taman kada smo pomislili da je Mercedes-AMG sa modelom GT 63 S dostigao “plafon”, njemački proizvođač pripredio nam je novo iznenađenje. Na scenu stupa GT 63 S E Performance sa “plug-in” hibridnim pogonom u čijem srcu je i dalje 4.0 bi-turbo V8, ali kome pomaže elektromotor na zadnjoj osovini.

Ovaj motor je integrisan sa dvostepenim mjenjačem i elektronski kontrolisanim diferencijalom sa ograničenim proklizavanjem, a ukupna snaga pogonskog sistema iznosi čak 843 KS (620 kW), dok je maksimalni obrtni moment čitavih 1.400 Nm! To GT 63 S E Performance čini najsnažnijim produkcijskim AMG modelom u historiji, ako izuzmemo hipersportski Project One sa F1 tehnologijom.

Automobil ubrzava od 0 od 100 km/h za samo 2,9 sekundi, dok je najveća brzina 316 km/h. Prema fabričkim podacima, zahvaljujući hibirdnom pogonu prosječna potrošnja je svega 8,7 l/100 km. Mada, koga uopšte interesuje koliko troši auto od skoro 850 “konja” čija se cijena u eurima izražava brojem sa šest cifara.

Njemački proizvođač nije otkrio specifikacije elektromotora, ali je naveo da se on napaja strujom iz baterije kapaciteta 6,1 kWh čija je masa oko 90 kg. Automobil ima ugrađen i punjač snage 3,7 kW, koji je tu da pomogne bržem punjenju baterije putem kabla. Iako je u pitanju “plug-in” hibrid, zbog male baterije ne treba računati na veliku autonomiju u vožnji na struju – u čisto električnom režimu rada, GT 63 E Performance može da pređe svega dvanaestak km.

Jedna od zanimljivih karakteristika baterije je činjenica da koristi rashladnu tečnost koja pojedinačno hladi svih 560 ćelija. Otprilike 14 litara rashladne tečnosti neprestano protiče kroz bateriju kako bi se održala na optimalnoj temperaturi od 45 stepeni Celzijusa, bez obzira na to koliko često se puni ili prazni. Iako nam je Mercedes ostao dužan informaciju o cijeni svoje nove “zveri”, očekuje se da će se ona približiti sumi od 200.000 eura, a uz doplatne opcije će je svakako i prevazići.

Izvor: B92