Posted on

PEUGEOT RAZMIŠLJA O UVOĐENJU MODELA 1008

Tržište SUV modela konstantno raste. Čak i oni od kojih nikada ne biste očekivali da naprave SUV, to su učinili u poljednjih 5 godina, ili pak namjeravaju uskoro to učiniti. Zamislite samo, čak i Ferrari sprema svoj SUV. Neko ko je baš u posljednjih 5 godina ozbiljno profilisao svoju SUV ponudu je Peugeot. Francuski proizvođač je na „novo tržište“ ušao oprezno, sakupio iskustvo i onda ponudio tržištu automobile baš onakve kakve kupci traže. Tu su nikada primamljiviji 2008, 3008 i 5008.

Ne tako davno, Peugeot je objavio kraj proizvodnje modela 108. Ako to pogledamo kroz prizmu Toyote, Aygo kakav poznajemo više ne postoji. Zašto spominjemo baš Toyotu? Zato što su upravo ova dva brenda, kao i Citroen, dijelili svoje resurse prilikom kreiranja modela 107/108, Aygo i C1. Sada, kada tih modela više nema, jasno je da gledamo u Toyotu i nasljednika Ayga. To je Aygo X koji je zadržao jednako kompaktne dimenzije, ali sada u formi crossovera.

Upravo takav koncept bi mogao slijediti i Peugeot. Peugeot je i u prošlosti „eksperimentisao“ sa A-segmentom SUV vozila, ali se sve završilo na konceptnom HR-1 iz 2010. godine. Zatim su 2017. i 2019. godine nekoliko puta „uhvaćeni“ kako testiraju prototip novog crossovera, koji je bio zapravo odignuti 208 prve generacije s proširenim blatobranima i većim točkovima.

Sada, kada bi 1008 mogao konačno postati stvarnost, priča se da bi koristio CMP platformu koju već koriste Peugeot 208, Opel Corsa, ali i Peugeot 2008 i Opel Mokka, kao i DS 3 Crossback. Dakle, sve je već itekako izvodivo te ne bi iziskivalo dodatna ulaganja. Naravno, 1008 bi bio daleko manji od 2008 i bio bi dug između 4,00 i 4,15 metara, što je sasvim dovoljno da ne ugrožava veći model u ponudi. Obzirom na to da se radi o malom, gradskom terencu, sumnjamo da bi Peugeot išao u neku široku paletu motora. Vjerujemo da bi u ponudi bili 1.2 Puretech trocilindarski turbo motori, kao i električna varijanta, dok se dizelska opcija ne očekuje u 1008.