Posted on

POČELA PROIZVODNJA NOVOG NISSANA QASHQAI

Japanski proizvođač je predstavio je polovinom februara novu, treću generaciju svog najpopularnijeg modela u Evropi. Nakon ulaganja od čak 400 miliona funti, i u svjetlu 35. godišnjice proizvodnje Nissanovih modela u Ujedinjenom Kraljevstvu, pokrenuta je nova proizvodna linija fabrike u Sunderlandu.

Ovo je izuzetna stvar i za britansku privredu. Naime, otkako je Nissanov crossover predstavljen prije 14 godina, svaki peti automobil proizveden u Velikoj Britaniji upravo je Qashqai. Od početka prodaje 2007. više od 3,5 miliona kupaca odabralo je Qashqai proizveden u Sunderlandu. Potreba za radnom snagom dovela je do otvaranja brojnih radnih mjesta u britanskim pogonima: 7.000 u fabrikama Nissana, kao i 24.000 radnih mjesta u lancu snabdjevača na širem području Britanije.

Osim novina na polju dizajna, Qashqai treće generacije je i veći od prethodnika. Duži je za 35 mm, širi za 32 mm, a viši za 25 mm. Međuosovinsko rastojanje je povećano za 20 mm. Sve ovo će doprinijeti da putnici na zadnjim sjedištima dobiju više mjesta za koljena (28 mm), dok je za vozača i suvozača obezbijeđeno dodatnih 15 mm prostora između glave i krova.

Veće dimenzije prate i veliki točkovi, pa su kupcima na raspolaganju alu felge prečnika do 20 inča. Značajna novina su i “Full-LED matrix” farovi, koji automatski prilagođavaju svjetlosni snop u zavisnosti od uslova na putu i saobraćaja iz suprotnog smjera.

Kada je riječ o opcijama za personalizaciju, u ponudi će biti 11 boja spoljašnjosti i 5 dvojbojnih kombinacija sa krovom u različitoj nijansi od ostatka karoserije. Novi Qashqai je i praktičniji od odlazećeg modela, s obzirom da je zapremina prtljažnika povećana za 50 litara, prije svega zahvaljujući nešto niže postavljenom podu gepeka i “prepakovanom” zadnjem ovjesu. Osim što je unutrašnjost krosovera prostranija, Nissan je značajno poboljšao kvalitet materijala u enterijeru. Manje je tvrde plastike, a mnoge površine su mekše na dodir u odnosu na prethodnu generaciju.

Kada je riječ o udobnosti i komforu, među opcijama je i funkcija masaže u prednjim sjedištima. Što se bezbjednosti tiče, proizvođač je novi Qashqai opremio posljednjom generacijom ProPilot sistema asistencije, uključujući inovativni vazdušni jastuk koji se aktivira između vozača i suvozača u slučaju udesa.

Za početak, Qashqai više neće biti dostupan sa dizel motorom. Umjesto toga, Nissan se fokusirao na tehnologiju “blagih” hibrida. Jedan od takvih je 1.3-litarski turbo-benzinac, obogaćen lakom hibridnom tehnologijom od 12 V. Ovaj motor se može naručiti u dvije verzije, slabijom sa 140 KS (103 kW) i 240 Nm i jačom sa 158 KS (116 kW) i 260 Nm.

U obje verzije snaga se standardno prenosi na prednje točkove putem 6-brzinskog manuelnog mjenjača. U slučaju snažnije verzije, može se doplatiti i za opcioni CVT automatik, a tada postoji i izbor varijante sa pogonom na sva četiri točka.

Nissan je za novi Qashqai predvidio i e-Power hibridni pogonski sistem, koji se razlikuje se od većine klasičnih hibrida na tržištu po tome što je benzinski motor samo u funkciji generatora električne energije, a ne šalje snagu direktno na točkove. U Nissanu navode da ovakvo rješenje omogućava da automobil mnogo bolje ubrzava od samog starta, poput čisto električnih modela.

Druga prednost u odnosu na automobile koji imaju samo elektromotor je u tome što vozač neće morati da brine da li će mu se isprazniti baterija ili da li će imati gdje da je napuni. Takođe, umjesto da čeka 30-ak minuta na brzom električnom punjaču, može za par minuta da napuni rezervoar benzinom na svakoj pumpi i brzo nastavi putovanje.

Kao generator struje u modelu Qashqai e-Power služi 1.5-litarski benzinski motor, a za pokretanje točkova moćni elektromotor sa 190 KS (140 kW) i 330 Nm maksimalnog obrtnog momenta. Ova varijanta crossovera može se dobiti isključivo sa prednjim pogonom.

Izvor: B92