Posted on

PREDSTAVLJEN REDIZAJNIRANI BMW SERIJE 3

Malo modela je toliko važno u BMW-ovoj gami kao dugovječna Serija 3. U srijedu je predstavljen osvježeni model za 2023. koji nastoji da ostane konkurentan u segmentu luksuznih sportskih limuzina, nudeći nekoliko promjena spolja uz značajno inoviran enterijer. Tu je i nova tehnologija u obliku BMW-ovog iDrive 8 operativnog sistema. Hajde da na brzinu pogledamo šta je novo spolja. Uzimajući u obzir nedavne premijere BMW modela, kao što su nova Serija 7 ili restilizovani SUV X7 moglo bi se reći da je redizajn Serije 3 prilično konzervativan. Na njemu nećete naći podijeljena prednja svjetla ili predimenzioniranu masku hladnjaka, iako je otvor na braniku sada veći.

Ugaoni otvori za vazduh u braniku su redizajnirani sa prepoznatljivim L oblikom, koji formom podsjeća na LED elemente novih farova. Automobil i dalje krase oštre linije karoserije. Sličan dizajnerski motiv ćete naći i pozadi, ali daleko manje dramatičan. Stop svjetla generalno zadržavaju svoj dosadašnji oblik, ali su nešto tanja. Redizajnirani donji dio branika takođe ima L oblik sa vertikalno orijentisanim katadiopterima postavljenim u crna kućišta.

Velika promjena u okviru redizajna dogodila se u unutrašnjosti automobila. Kao što se i očekivalo, Serija 3 je dobila masivni zakrivljeni digitalni ekran koji neprimjetno spaja instrument tablu vozača sa centralnim ekranom za informacije i zabavu. Ispred vozača je displej od 12,3 inča za najvažnije informacije, dok je centralni ekran multimedijalnog sistema dijagonale 14,9 inča. Digitalizovani kokpit je zahijtevao izmjene na centralnoj komandnoj tabli, gdje se sada nalaze tanji ventilacioni otvori i izmještene funkcije kontrole “klime”. Osim toga, komande osmostepenog automatskog mjenjača su mnogo diskretnje i svedene su na jedva uočljiv prekidač.

Zajedno sa novim izgledom komandne table dolaze i savremenije tehnologije, posebno kada je riječ o iDrive sistemu limuzine koji sada koristi OS 8. BMW kaže da grafika i struktura menija uključuju izgled u stilu pametnog telefona, sa funkcionalnošću koja više koristi glasovne komande. Postoji više digitalnih funkcija kojima mogu pristupiti vozač i putnici, uključujući navigacioni sistem BMW Maps, koji je sada standardan u svim modelima Serije 3 za 2023, dok je 5G povezivanje takođe dostupno – do 10 digitalnih uređaja mogu da se povežu i koriste ovaj sistem.

Što se tiče motorizacije, osnovnu benzinsku verziju 318i pokreće 2.0 litarski turbo motor sa 156 KS i 250 Nm. Ovaj model 0-100 km/h ubrzava za 8,6 s, a maksimalna brzina je 223 km/h. Sljedeći u ponudi je BMW 320i, koji koristi motor iste zapremine ali sa 184 KS i 300 Nm. Do stotke stiže za 7,4 s, a maksimalna brzina je 235 km/h. Ovaj model dostupan je i sa xDrive pogonom na sva 4 točka. Oni koji žele nešto jaču mašinu mogu da odaberu BMW 330i. I ovaj automobil za pogon koristi 2.0 turbo benzinac, a motor proizvodi 245 KS i 400 Nm. Ubrzanje 0-100 realizuje se za 5,9 s, a maksimalna brzina je 250 km/h. Takođe je moguće naručiti i opciju sa pogonom na sve točkove. U vrhu ponude benzinaca, ako ne računamo M3, je BMW M340i xDrive. Standardno opremljen pogonom na sva 4 točka, ovaj automobil ispod haube ima šestocilindarski, 3.0 turbo benzinac sa 374 KS i 500 Nm. Automobil iz mjesta do 100 na sat ubrzava za 4,4 s, a najveća brzina je elektronski ograničena na 250 km/h. Svi benzinci standardno dolaze sa 8-stepenim Steptronic automatskim mjenjačem.

BMW Serije 3 za 2023. dostupan je i u plug-in hibridnim verzijama. Osnovni hibrid je 320e sa ukupnom kombinovanom snagom od 204 KS i maksimalnim obrtnim momentom koji iznosi 350 Nm. Do stotke stiže za 7,6 s, a maksimalna brzina je 225 km/h. Ako se kreće isključivo na struju, ovaj auto može da pređe 54-62 km. Sljedeći je 330e sa 292 KS i 420 Nm. Ovaj hibrid ubrzava 0-100 km/h za 5,8 s, a najveća brzina mu je 230 na sat. Može se naručiti i sa xDrive pogonskim sistemom. U čisto električnom režimu vožnje prelazi 54-62 km. Oba hibrida za prenos snage takođe koriste osmostepeni Steptronic.

BMW nije odustao od dizelaša, pa se Serija 3 i dalje može nabaviti i u ovoj pogonskoj opciji. Bazni dizelaš je 318d sa dvolitarskim agregatom od 150 KS i 320 Nm. Do stotke ubrzava za 8,3 s i razvija 218 km/h. BMW 320d koristi motor iste zapremine ali sa 190 KS i 400 Nm. Od 0 do 100 km/h stiže za 6,9 s i dostiže 235 km/h. Ovaj model se može kupiti i sa xDrive opcijom.

BMW je osim limuzinske na sličan način osvježio i karavan (Touring) varijantu Serije 3. Osvježena “trojka” u Njemačkoj startuje od 43.900€ za sedan verziju, odnosno od 45.000€ koliko košta najjeftiniji Touring.